september 2018

Heren 2 verliest met 2-3 van VCN

Heren 2 verloor zaterdag in eigen huis met 2-3 van VCN. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Jorg Radstake onder 'lees het hele bericht'.

Dames 1: Teamuitje op het strand

Teamuitje op het strand

Maar liefst zeven weken duurde de voorbereiding van SV Dynamo D1, welke afgelopen zaterdag werd afgesloten met een teamuitje op het strand. Althans, daar leek het wel op in onze eerste competitiewedstrijd tegen promovendus IMS/Voltena. Een team vol speelsters die gezamenlijk hun liefde voor beachvolleybal een knappe vertaling hebben gegeven naar het 6 tegen 6 in de zaal.

Het kostte ons een halve set om gewend te raken aan alle patronen en tempo’s bij de tegenstander en dat leidde al snel tot een 12-3 achterstand. Veel tweede tempo kanonnen op het midden waar wij maar moeilijk een antwoord op hadden zorgden ervoor dat wij constant onder druk bleven staan. Langzaam ging het lopen en wisten wij de druk steeds meer bij de dames uit Werkendam te leggen waardoor 9 punten achterstand resulteerde in nog maar 1 punt achterstand. Helaas mocht deze inhaalrace niet baten en ging de eerste set met 25-21 naar de beachvolleybaldames.

Heren 2: valse 'start' in uitduel Tilburg

Valse ‘start’ in uitduel Tilburg

Na een afwezigheid van twee seizoenen weer terug in de Topdivisie. Het aantreden in en tegen Volley Tilburg hadden we ons wel iets anders voorgesteld. De flitsende start, met een prima uitvoering van het wedstrijdplan, kreeg in het verloop van de wedstrijd geen vervolg. De openingswedstrijd werd dan ook met 1 - 3 verloren: 25 - 16, 21 - 25, 23 - 25 en 23 - 25. Voor de cynici onder ons: “Nee, SV Dynamo H2 snakt nog niet naar het einde van het seizoen”.

Heren 2: aan de uitstraling zal het niet liggen

Zaterdag 15 september jl. stond in het teken van de kick off van de eerste teams, zo ook Heren 2. Op de laatste zaterdag voor de seizoen ouverture kon het ‘publiek’ op informele wijze kennis maken met de spelers/speelsters en voor het eerst de nieuwe (wedstrijd)tenues bewonderen. Uiteraard gevolgd met de laatste oefenwedstrijden op eigen bodem. Gelukkig laat de teamsamenstelling weinig nieuwe gezichten zien. Toch is de uitstraling vanaf dit seizoen anders. Het sponsorschap met Mansion24 (aan het Leienplein), Buurman, expert in teamwear, Houtkubus en de Vriendenloterij maakt het spelen in nieuwe tenues mogelijk.

Geslaagde startdag voor de mini's!

Het was weer druk op de startdag voor onze mini’s! Zo’n 85 kinderen hebben zaterdagmorgen een nieuw trainingsshirt opgehaald. Dit keer met een groot Dynamo-logo op de voorzijde en achterop onze shirtsponsor Van Wamelen Optiek. Vervolgens kregen de mini's een clinic van Heren 1 en Dames 1. Ook de Nijntje-kinderen hebben heerlijk kunnen bewegen in een afgeschermd stukje van de hal. Als afsluiter was er een heerlijk broodje knakworst met een bekertje ranja. Heren 1 en Dames 1, bedankt voor deze leuke ochtend!

De Grote Clubactie gaat van start!

Iets verkopen of verloren? Plaats een berichtje

Ben je iets verloren? Zoek je een tweedehands wedstrijdshirt of wil je iets verkopen? Plaats dan een berichtje onder Krabbels in het hoofdmenu. Hiervoor hoef je niet in te loggen.

Vrijdag 14 september: scheidsrechterstraining

We staan dit seizoen voor een grote scheidsrechteruitdaging. Onze vereniging moet 120 wedstrijden fluiten in andere hallen om het spelen van de Dames 3, 4 en 5 en Heren 3, 4 en 5 mogelijk te maken. Deze wedstrijden worden dit seizoen gefloten door Jan de Groot, Peter van Vliet, Albert Mein, Jeroen van der Linden, Ilse van Beusekom, Remco Mulder, Robin Bussink, Marit Heupink en Dave Sangers.  Peter, Ilse, Marit, Dave en Remco floten vorig seizoen nog tientallen thuiswedstrijden in de 1e en 2e klasse. Dat zullen ze nu niet meer zo vaak kunnen doen. We zullen dus een beroep moeten doen op seniorleden die het fluiten van wedstrijden (nog) niet als hun hobby zien. Heb je nog geen licentie om 1e of 2e klasse te fluiten? Of wil je 'er weer even inkomen'? Kom dan aanstaande vrijdag 14 september van 20.00 uur tot maximaal 22.00 uur naar de vaardigheidstraining in het Dynamo Café.

Laat op zaterdag 15 september gratis een pasfoto maken voor je spelerspas of de website

Met ingang van het nieuwe seizoen hebben weer veel leden een nieuwe spelerspas nodig. Hiervoor kun je gratis een pasfoto laten maken. Lukte het je de afgelopen 2 weken niet om een foto te laten maken? Kom dan a.s. zaterdag 15 september tussen 10.30 uur en 12.00 uur naar het Dynamo Café. Dit is voorlopig even de laatste mogelijkheid. Ben je speler, coach, trainer of vrijwilliger en staat er nog geen foto van jou op de site? Kom dan ook even langs voor een foto. Spelers kunnen een foto laten maken in het wedstrijdshirt.

‘Nieuwe’ gezichten in de Topdivisie

Het nieuwe volleybalseizoen 2018/2019 staat op het punt te beginnen. De selectie van SV Dynamo Heren 2 kent veel bekende gezichten, jongens van en uit de eigen club. Maar liefst 9 spelers bleven over en zelfs de twee ‘nieuwkomers’ in de selectie hebben hun roots in Apeldoorn liggen: Peter van Gent (33 jaar) en Mike van Cooten (19 jaar). Hiermee bestaat het team uit een mix van jeugdige volwassenen en ervaren jongeren, allemaal woonachtig in Apeldoorn en omstreken.