‘Nieuwe’ gezichten in de Topdivisie

Het nieuwe volleybalseizoen 2018/2019 staat op het punt te beginnen. De selectie van SV Dynamo Heren 2 kent veel bekende gezichten, jongens van en uit de eigen club. Maar liefst 9 spelers bleven over en zelfs de twee ‘nieuwkomers’ in de selectie hebben hun roots in Apeldoorn liggen: Peter van Gent (33 jaar) en Mike van Cooten (19 jaar). Hiermee bestaat het team uit een mix van jeugdige volwassenen en ervaren jongeren, allemaal woonachtig in Apeldoorn en omstreken.

Nieuwe uitdaging

Na twee jaar uitgekomen te zijn in de eerste divisie zijn we weer terug in de Topdivisie. Deze promotie betekent ook een nieuwe uitdaging voor het team. Lijfsbehoud of een plaats in de middenmoot  is niet onze (resultaat)doelstelling. Juist de ambitie om -op trainingen en bij wedstrijden- het maximale uit zichzelf en de ander(en) te halen moet de basis zijn om te presteren en samen veel (spel)plezier te beleven. Dat moet voldoende zijn om na 22 competitiewedstrijden een mooie plek op de ranglijst in te nemen.

Kansen voor eigen jeugd

Naast de korte termijn (dit seizoen) is er ook al aandacht voor de toekomst. Zo krijgen talentvolle spelers nu al de kans om één keer per week mee te trainen en later (eventueel) zelfs aan te sluiten bij wedstrijden. Wekelijks trainen met minimaal 12 man is ook goed voor het team en zo is er dus sprake van een win-win situatie. Onze aandacht ligt op het creëren van ruimte om de doorstroom (uit H3 en H4) in plaats van op de instroom (van andere clubs) te kunnen realiseren, want dat is de afgelopen jaren bijna onmogelijk gebleken. Het beoefenen van de volleybalsport op dit niveau vraagt namelijk ook een behoorlijke (tijds)investering. Wel zijn we graag een voorbeeld voor de eigen jeugd(leden) en willen we graag laten zien dat het in de toekomst deel uitmaken van H2 (als hoogste herenteam van de vereniging) echt wel tot de mogelijkheden behoort.

Betrokkenheid in club en van sponsoren

De betrokkenheid van de selectiespelers bij de vereniging is ook behoorlijk: van onder andere het organiseren van het jeugdkamp, het internationaal jeugdtoernooi tot het trainen van andere (jeugd)teams en bij Dynamo Beach Apeldoorn. Ook de bijdrage die ouders en andere vrijwilligers leveren om het spelen op dit niveau mogelijk te maken zijn noemenswaardig. Met de komst van nieuwe sponsoren (met dank aan de sponsorcommissie) hopen we nog een stap in professionalisering te kunnen zetten. Vanaf komend seizoen vormen namelijk de Vriendenloterij, Buurman (expert in teamwear), Mansion24 en Houtkubus het nieuwe aanzicht op het wedstrijdtenue van het merk Errea, een mix van lokale bedrijven en landelijke zichtbaarheid.