februari 2019

Heren 1

Vijf jeugdteams naar de finale van het Nederlands Kampioenschap

Gisteren vond de halve finale van het Nationale Open Jeugd Kampioenschap (NOJK) plaats. Zeven jeugdteams van Dynamo streden in sporthallen in Limburg, Overijssel, Utrecht en Gelderland voor een plaats in de finale van het NOJK. Vijf Dynamo teams wisten een hele dag volleyballen af te sluiten met een plaats in de finale! Daarmee behoren ze nu al tot de beste 8 teams van Nederland in de betreffende geslacht-/leeftijdscategorie. Op zaterdag 30 maart 2019 spelen Meisjes B, Meisjes C, Jongens A, Jongens B en Jongens D om het Nederlands Kampioenschap. Jongens en meisjes, trainers en coaches gefeliciteerd met deze bijzondere prestatie.

Iris Koedijk is de vaste supporter en scheidsrechter van Jongens D. Iris floot tijdens de voorronde en halve finale van het NOJK. Bianca Tiberius floot de wedstrijden namens Meisjes D. Dames hartelijk daarvoor.

De lange volleybaldag werd met alle teams en ouders afgesloten in het Dynamocafé met een hapje en een drankje. Samen met Richard Wijkhuis bakten we 28 kilo aan klein gesneden aardappels.

De prestatie in perspectief

Met 5 teams naar de finale van het NOJK werd voor het laatst in 2013 bereikt. Daarna was Dynamo niet óf met minder teams vertegenwoordigd: 2014 [4], 2015 [0], 2016 [0], 2017 [3] en 2018 [2].
Jongens en meisjes, trainers en coaches jullie mogen ontzettend trots zijn dat wij nu weer met 5 teams in de finale staan.
Zou dit een voorzichtig begin zijn van de vette jaren tussen 2008 en 2011. In 4 opeenvolgende jaren was Dynamo de beste jeugdvereniging van Nederland (met veel teams in de finale die ook hoog eindigden).

Actieplan, terugkoppeling ledenraadpleging

Op woensdagavond 31 oktober kwamen ca. 45 leden, ouders van jeugdleden en vrijwilligers op uitnodiging van het bestuur naar het Dynamo Café. Via de creatieve formule van een “wereldcafé” werden 6 stellingen besproken. In onderstaand overzicht staan de belangrijkste opbrengsten van die avond. Deze zijn ook gepresenteerd op de algemene ledenvergadering van 28 november.

Geen trainingen in de voorjaarsvakantie tenzij....

In de voorjaarsvakantie van maandag 25 februari t/m vrijdag 1 maart zijn er geen trainingen tenzij de trainer/coach trainingsruimte heeft aangevraagd. Lees het vakantietrainingsrooster onder ‘Lees het hele bericht’.

Zaterdag 23 februari thuiswedstrijd Draisma Dynamo - Achterhoek Orion

Draisma Dynamo verovert de nationale beker

In een volgepakt Landstede Sportcentrum veroverde Draisma Dynamo zondag 17 februari ten koste van Abiant Lycurgus voor tiende keer de nationale beker, de eerste hoofdprijs sinds 2011.

De ontlading was enorm in de doldwaze seconden nadat Renzo Verschuren rond de klok van kwart over drie op het midden de allesbeslissende bal op de vloer sloeg: 25-23 in de vierde set! Dolblije Draisma Dynamo-spelers vielen elkaar in de armen. Mats Kruiswijk sloeg zijn armen om de nek van Verschuren. Spelverdeler Freek de Weijer balde de vuist. Bart van Garderen besprong Maikel van Zeist.Toegestroomde totografen legden de vreugdetaferelen vast. Acht jaar na de finalezege op Langhenkel Volley was het dan eindelijk opnieuw prijs.

Dave VS3 scheidsrechter

Op 27 september 2014 floot Dave Sangers (toen 11 jaar) zijn eerste jeugdwedstrijd en vier jaar later, op 6 oktober 2018, zijn eerste promotieklasse wedstrijd in Doetinchem.
Gisteren werd bij Dave de Proeve van Bekwaamheid afgenomen: het 'examen' voor scheidsrechters. Als je slaagt ben je officieel regioscheidsrechter en mag je wedstrijden in de promotieklasse en regiodivisie fluiten.
Dave is natuurlijk geslaagd! Gefeliciteerd Dave!

Dave is een scheidsrechters van het Jeugd Arbitrage Corps die in zeer korte tijd carriere heeft gemaakt als scheidsrechter.
Vind je het ook leuk om scheidsrechter te worden en daarmee iets voor de vereniging te doen en ook je zakgeld aan te vullen, stuur dan een mailtje naar scheidsrechters@svdynamo.nl voor info.

Vertrek bussen naar Bekerfinale Zwolle

Nog 2 dagen en dan gaan er ruim 400 Draisma Dynamo supporters in bussen en auto’s naar Zwolle voor de bekerfinale Draisma Dynamo - Abiant Lycurgus. Heb jij je ook ingeschreven? Wees dan op tijd in het Dynamo Café (vanaf 11.00 uur geopend). Kom allemaal in je mooiste geel/rode outfit en neem je trommels mee! Tussen 11.00 uur en 11.45 uur kun je in het Dynamo Café je tickets ophalen. Hier hangt ook de busindeling (zorg dat je betaald hebt). De bussen vertrekken om 12.00 uur naar Zwolle en rijden na de prijsuitreiking weer terug naar Apeldoorn, naar verwachting rond 16.00 uur. Winnen onze mannen? Dan is er uiteraard na afloop feest in het Dynamo Café!

Edwin van de Broeke algemeen manager Draisma Dynamo

Edwin van de Broeke bekleedt met ingang van het komende volleybalseizoen de functie van algemeen manager bij Draisma Dynamo. De 51-jarige inwoner van Heerde zal een aantal taken van Arie Verbeek overnemen. Verbeek had na vijftien jaar trouwe dienst aangegeven na dit seizoen een stapje terug te willen doen.

Van de Broeke heeft zijn sporen in het Nederlandse topvolleybal ruimschoots verdiend. Samen met huidig Draisma Dynamo-trainer Redbad Strikwerda legde hij de basis voor de successen van Landstede Volleybal. In de zes jaar waarin Van de Broeke als teammanager buiten de lijnen het spel verdeelde, veroverden de Zwollenaren drie landstitels, drie nationale bekers en drie Supercups.

De huidige manager van Regio Zwolle Volleybal heeft zich In eerste instantie voor een periode van twee jaar aan Draisma Dynamo verbonden. Naast het vervullen van zijn taken bij de Zwolse eredivisionist, die nog volop in de race is voor de landstitel bij de vrouwen, gaat Van de Broeke bij Draisma Dynamo al meedraaien in de voorbereidingen op het seizoen 2019-2020.

Dames 1 wint met 3-0 in Huizen

Dames 1 boekte de 1e winst in 2019 op zaterdag 9 februari tegen Prima Donna Kaas in Huizen. Lees het verslag over de afgelopen wedstrijden onder 'Lees het hele bericht'.