Vijf jeugdteams naar de finale van het Nederlands Kampioenschap

Gisteren vond de halve finale van het Nationale Open Jeugd Kampioenschap (NOJK) plaats. Zeven jeugdteams van Dynamo streden in sporthallen in Limburg, Overijssel, Utrecht en Gelderland voor een plaats in de finale van het NOJK. Vijf Dynamo teams wisten een hele dag volleyballen af te sluiten met een plaats in de finale! Daarmee behoren ze nu al tot de beste 8 teams van Nederland in de betreffende geslacht-/leeftijdscategorie. Op zaterdag 30 maart 2019 spelen Meisjes B, Meisjes C, Jongens A, Jongens B en Jongens D om het Nederlands Kampioenschap. Jongens en meisjes, trainers en coaches gefeliciteerd met deze bijzondere prestatie.

Iris Koedijk is de vaste supporter en scheidsrechter van Jongens D. Iris floot tijdens de voorronde en halve finale van het NOJK. Bianca Tiberius floot de wedstrijden namens Meisjes D. Dames hartelijk daarvoor.

De lange volleybaldag werd met alle teams en ouders afgesloten in het Dynamocafé met een hapje en een drankje. Samen met Richard Wijkhuis bakten we 28 kilo aan klein gesneden aardappels.

De prestatie in perspectief

Met 5 teams naar de finale van het NOJK werd voor het laatst in 2013 bereikt. Daarna was Dynamo niet óf met minder teams vertegenwoordigd: 2014 [4], 2015 [0], 2016 [0], 2017 [3] en 2018 [2].
Jongens en meisjes, trainers en coaches jullie mogen ontzettend trots zijn dat wij nu weer met 5 teams in de finale staan.
Zou dit een voorzichtig begin zijn van de vette jaren tussen 2008 en 2011. In 4 opeenvolgende jaren was Dynamo de beste jeugdvereniging van Nederland (met veel teams in de finale die ook hoog eindigden).