Dames 1 wint met 3-0 in Huizen

Dames 1 boekte de 1e winst in 2019 op zaterdag 9 februari tegen Prima Donna Kaas in Huizen. Lees het verslag over de afgelopen wedstrijden onder 'Lees het hele bericht'.

Wat ga jij eten vanavond?

Het is alweer een tijdje geleden dat jullie iets van ons gehoord hebben dus een resume door onze wedstrijden van de afgelopen weken. Op 12 januari speelden wij uit in Capelle tegen VCN. Met overmacht kwamen we op 0-2 voorsprong en besloten toen als collectief dat het wel genoeg was: 3-2 verlies. Een week later kwam koploper VVU bij ons bezoek. We speelden een goede partij maar moesten met 0-3 onze meerdere erkennen in deze titelkandidaat. Op 26 januari gingen wij op bezoek bij Orion in Doetinchem. We verloren de eerste set door een gebrek aan servicedruk. In set 2 drukten wij door en in set 3 maakten 4 killblocks op rij het verschil naar een 1-2 voorsprong. En toen hield het op en weer 3-2 verlies. Koppies leeg en klaarmaken voor de derby tegen Alterno D2 in eigen huis. De koppies waren iets te leeg en wij gaven totaal niet thuis met als resultaat een 1-3 verlies. Slechts 2 puntjes uit 4 wedstrijden waardoor wij wegzakten naar plaats 11 op de ranglijst.

Een zware periode met een flinke tik van onze groene buren. Onze beste wedstrijden speelden wij na een week met een teametentje dus op dinsdag met zijn allen naar de pizzeria. Enorm veel gelachen aan tafel en nog even nagenieten in de gamehall. Klaar om in Huizen de strijd aan te gaan met onze directe concurrent op de ranglijst.

De voorbespreking begon met een mooie powervideo over ons team. Met dank aan Heleen begonnen we daardoor aan een fantastische dag. Bo wordt professioneel vlogger, Joyce ging van 30+ naar 12- en huisdieren staan het liefst toch op de voorgrond.

De eerste set tegen Huizen was nog redelijk rommelig. We bleven rustig, genoten van ons eigen spel en kregen steeds meer grip op het kaasoffensief. Met 23-25 stond het 0-1.

In set 2 voerde Huizen de servicedruk wat op en konden onze wissels dit keer helaas niet het verschil maken waardoor we aankeken tegen 22-17 achterstand. Na een serviceserie van Lisanne stond het 23-22. Time-out van Huizen en als coach alleen maar vragen: ‘wat eten jullie vanavond?’ Met plezier, ontspanning, vertrouwen en gretigheid knokten we door en op 23-24 hadden wij gewoon het eerste setpoint. Op 24-25 het 2e, op 25-26 het 3e en op 31-32 het 8e setpoint. Een mooie gevecht voor het publiek maar gelukkig voor ons de eindstand op 31-33 en een 0-2 voorsprong.

Set 3 ging lang gelijk op met 2 schitterende prikballen van Joyce en mooie killblocks op midden. Op 17-17 kwam Heleen aan service en op 18-21 serveerde Lynn de set naar 18-25. Een set waarin we eerst tegen een kleine achterstand aankeken, maar waar niemand het vertrouwen verloor of het gevoel had dat deze set verloren zou gaan. Vertrouwen in ons eigen spel, met plezier en fanatisme een enorme prestatie en terug naar plek 9 op de ranglijst. De spanning onderin blijft enorm. We zijn er nog niet, maar deze 3 punten zijn een reuzenstap in de goede richting.

Nu 2 weekenden vrij en op zaterdag 2 maart ontvangen wij Donitas in Apeldoorn. De spandoeken van de jeugd gaan weer op de railing en wij gaan er alles aan doen om weer 3 punten bij te schrijven.