november 2018

1 december: bekerwedstrijd Draisma Dynamo - Advisie/SSS

Geslaagd Sinterklaasfeest voor de mini's!

Vanmiddag heeft de Sint met zijn Pieten weer een bezoek gebracht aan onze mini’s. De kleinsten van de in totaal 85 kinderen gingen samen met de Pieten oefenen met pakjes in de schoorsteen gooien en klimmen over de daken. De oudste mini’s deden een puzzeltocht door het Omnisport waarbij ze vragen over Sinterklaas moesten beantwoorden. Daarna, hup naar Sinterklaas in het Dynamo Café waar de kinderen werden getrakteerd op lekkere pepernoten en een mooi kadootje. Sinterklaas bleek ook dit jaar weer verrassend veel te weten over de kinderen wat verbaasde gezichten opleverde. Lieve Sinterklaas en Pieten, dank jullie wel voor deze leuke middag!

Verplaatsing trainingen op 5 en 6 december

In verband met de Europacup wedstrijd van Heren 1 op donderdag 6 december worden de trainingen op 5 en/of 6 december voor de volgende teams verplaatst/ingekort. Let op: geldt ook voor sommige trainingen in de Welgelegenhal en Schuttersweg. Vergeet niet om zelf ballen mee te nemen. Je kunt de hal openen met de Spaas toegangsapp en onze eigen inlogcodes.

Dynamo bedankt vrijwilligers

Op vrijdag 7 december is het nationale vrijwilligersdag! Maar al die vrijwilligers zijn niet alleen op 7 december voor onze vereniging aan het werk, maar het gehele jaar door. Het bestuur wil dit seizoen graag rondom de vrijwilligersdag het jaarlijkse bedankje organiseren. Het wordt een Chinees buffet op zaterdag 15 december tijdens Super Saturday. Noteer de datum in je agenda! Tussen de wedstrijden van Dames 1 (16.30 uur tegen Veracles), Heren 2 (16.30 uur tegen Reflex) en Heren 1 (20.00 uur tegen Sliedrecht Sport) serveert het bestuur een Chinees buffet. Iedereen kan zich hiervoor aanmelden maar voor vrijwilligers is het gratis.

6 december Domino's Europa Cup Pizza avond - H1 - Portugal

Zet donderdag 6 december in je agenda! Draisma Dynamo speelt dan een Europa Cup wedstrijd om de CEV Cup tegen de Portugese club SC Caldas Da Rainha in het Omnisport. De wedstrijd begint om 19.30 uur, de zaal is open vanaf 18.00 uur. Kom je ook? Een kaartje kost € 10 voor volwassenen en € 7 voor jeugd t/m 16 jaar. Je kunt kaarten kopen aan de kassa voor de wedstrijd. Ben je Dynamo-lid of vrijwilliger? Dan heb je gratis toegang op vertoon van je lidmaatschapspas. Iedereen die zin heeft om er een feest van te maken is al vroeg op de avond welkom bij de 'Domino's Europa Cup Pizza avond'. Om circa 18.00 en 18.30 bezorgt Domino's zoveel pizza's als we met z'n allen op kunnen. Bestel alvast je favoriete pizza voor slechts € 5. Bestellen kan tot uiterlijk donderdag 6 december 11.00 uur. Neem gepast geld mee. Uiteraard ontbreken ook onze mascotte en volleybal DJ niet!

Roos van Werven komt er aan ......

Vrijdagmiddag beantwoordde Roos van Werven (14) en speelster van MB2 de vraag 'Hoi Roos, zou jij zaterdag in WEL MB1 om 17:00 uur willen fluiten i.p.v. MB3?' met 'Ja dat kan wel'.
Zou Roos dit niveau wel aan kunnen? Ja, de theorie beheerst Roos wel als lid van het Jeugd Arbitrage Corps (JAC) na workshops en de cursus voor gevorderde scheidsrechters door Ilse van Beusekom. Maar hoe zal het in de praktijk gaan? Enige onzekerheid bij de scheidsrechterbegeleider om Roos voor deze wedstrijd te vragen werd nog verder op de proef gesteld door beide coaches die zich hardop afvroegen of dat 'jonge' meisje dit wel aan kon? Nou Roos, je hebt het laten zien! Zowel David als de coach van de tegenstander, een voormalig eredivisie scheidsrechter (!), waren vol lof over jou. Je floot technisch uitstekend en je liet je niet afleiden als een keer werd geappelleerd. Een coach die volgens jou te laat een time-out aanvroeg verwees je met een handgebaar terug en ging verder met de opslag. Roos, ik praat graag David na: 'Roos je bent een topper!'.

Roos, ik blijf je volgen en supporteren en als je het leuk vindt om je verder te ontwikkelen kan dat in de JAC Top groep waar Ilse en Herman Beekman (voormalig eredivisie scheidsrechter) je graag verder willen begeleiden.

Heren 2 verliest met 3-0 van koploper

Heren 2 speelde zaterdag uit tegen Inter Rijswijk. Het werd 3-0 voor de huidige koploper in de Topdivisie. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Jorg Radstake.

1e 3-0 winst voor Dames 1

Dames 1 won zaterdag thuis met 3-0 van WSV. Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

3-1 winst voor Heren 2

Heren 2 won zaterdag thuis met 3-1 van HLB Van Daal/DS. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Jorg Radstake.

Leer reanimeren en steun Serious Request

Elke dag krijgen 35 Nederlanders een hartstilstand buiten het ziekenhuis. Dit kan iedereen overkomen, dus ook jouw teamgenoot, de scheidsrechter of een toeschouwer. En onmiddellijk hulp bieden is letterlijk van levensbelang. Want als je binnen 6 minuten start met reanimeren en de AED aansluit, wordt de kans tot 50% groter dat het slachtoffer de hartstilstand overleeft. Maar kan jij dat? Het Rode Kruis Apeldoorn organiseert op 20, 21 en 22 december reanimatiecursussen voor 3FM Serious Request: De Lifeline. Met de opbrengst van de actie van Serious Request kunnen nog meer mensen leren reanimeren. En kunnen er meer AED’s geplaatst worden bij sportclubs, scholen en buurthuizen. Dus kom in actie en schrijf je in! Leer hoe je het verschil kunt maken als het er echt op aankomt!