Heren 2 verliest met 3-0 van koploper

Heren 2 speelde zaterdag uit tegen Inter Rijswijk. Het werd 3-0 voor de huidige koploper in de Topdivisie. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Jorg Radstake.

Zonder bel(i)eving tegen koploper

Deze zaterdag konden slechts bonuspunten behaald worden tegen de huidige koploper in de Topdivisie, Inter Rijswijk. Na enige vertraging rondom Omnisport en het  achteraan in de stoet aansluiten op de snelweg bleken we de gehele wedstrijd niet in staat om de kansen te verzilveren. Ondanks de 3 – 0 nederlaag (25-18, 25-19 en 25-23) behouden we de 9e plek op de ranglijst en zagen we alleen de nummer laatst twee punten dichterbij komen.

Niets te verliezen
Zonder hoge verwachtingen begonnen we na een (te) lange reis tegen de degradant uit de eredivisie. In de afgelopen weken hadden ook zij menige wedstrijd verloren en geheel kansloos waren we dan ook niet. De eerste set ging gelijk op. Na een 7-6 voorsprong kantelde de stand langzaam in het voordeel van de thuisploeg (14-15). Vanaf dat moment waren het maar liefst 4 directe serviceaces in slechts twee beurten die ruim setverlies inleidde.  Achteraf concludeerden we dat we eigenlijk voldoende kansen kregen (Rijswijk was niet imponerend) om het punt te maken, maar we verzuimden dit alleen veel te vaak. Ontbrak het geloof of was het alleen de beleving die nimmer zichtbaar werd?

Het begin van de tweede set was voor de thuisploeg en de achterstand liep al snel op tot 6 punten (2-8). Het lukte maar niet om dit gat te verkleinen tot minder dan 4 punten. Het verschil werd groter gevoeld dan dat de stand op het scorebord aantoonde. Bewust van de opdracht om veel servicedruk neer te leggen, was het alleen de allerlaatste opslag van set 2 waar iets teveel risico genomen werd. De enige foutserve in deze set zorgde voor het laatste punt van de set: 19-25.

In de derde set lieten we in een (sterk) gewijzigde (start)opstelling zien dat we ons niet zomaar gewonnen gaven, met een minder grillig spelverloop tot gevolg. De score lag veel dichter bij elkaar en er leek zelfs even een verrassing in de lucht te hangen. De voorsprong van 18-17 veranderde in één rotatie in een 18-21 achterstand. Helaas slaagden we er niet in om nog in het slotstuk op een gelijke stand (24-24) te komen. Met 23-25 ging ook de laatste set naar Inter Rijswijk.

Eén vrije zaterdag
Aankomende zaterdag zijn we vrij. Dat betekent (maar liefst) 4 trainingen ter voorbereiding op de volgende wedstrijd. Tegenstander van dit thuisduel op zaterdag 8 december om 16.30 uur is Webton Hengelo. We gaan er van uit dat we dan (in onze thuishal) meer beleving tonen en geloof hebben in een goede wedstrijd en dito resultaat.