Roos van Werven komt er aan ......

Vrijdagmiddag beantwoordde Roos van Werven (14) en speelster van MB2 de vraag 'Hoi Roos, zou jij zaterdag in WEL MB1 om 17:00 uur willen fluiten i.p.v. MB3?' met 'Ja dat kan wel'.
Zou Roos dit niveau wel aan kunnen? Ja, de theorie beheerst Roos wel als lid van het Jeugd Arbitrage Corps (JAC) na workshops en de cursus voor gevorderde scheidsrechters door Ilse van Beusekom. Maar hoe zal het in de praktijk gaan? Enige onzekerheid bij de scheidsrechterbegeleider om Roos voor deze wedstrijd te vragen werd nog verder op de proef gesteld door beide coaches die zich hardop afvroegen of dat 'jonge' meisje dit wel aan kon? Nou Roos, je hebt het laten zien! Zowel David als de coach van de tegenstander, een voormalig eredivisie scheidsrechter (!), waren vol lof over jou. Je floot technisch uitstekend en je liet je niet afleiden als een keer werd geappelleerd. Een coach die volgens jou te laat een time-out aanvroeg verwees je met een handgebaar terug en ging verder met de opslag. Roos, ik praat graag David na: 'Roos je bent een topper!'.

Roos, ik blijf je volgen en supporteren en als je het leuk vindt om je verder te ontwikkelen kan dat in de JAC Top groep waar Ilse en Herman Beekman (voormalig eredivisie scheidsrechter) je graag verder willen begeleiden.

Naast het Jeugd Arbitrage Corps ook een Jeugd Trainers Corps?

Zowel bij de mini's als bij de jeugd zijn jonge mensen actief als trainer. Wat zou het toch mooi zijn als we over enige tijd naast het JAC ook een JTC hebben. Jonge mensen die door opleiding, aandacht en waardering zich ontwikkelen tot gediplomeerd trainer.