1e 3-0 winst voor Dames 1

Dames 1 won zaterdag thuis met 3-0 van WSV. Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

Iets met een 3 en een 0

De cijfers hingen al de hele week in de lucht. Na de winst op koploper Donitas vorig weekend gingen we deze week met wat extra energie de zaal weer in. Op maandag wat harder en op dinsdag na de kracht wat rustiger. Een fijne balans en dag voor dag dichter bij de mooie cijfers. Op donderdag nog nadenken om de training te rekken tot na middernacht om met zijn allen het einde van de roaring twenties van Sjon af te sluiten. Dat kon natuurlijk niet, ze wordt ouder, dus op tijd naar bed. Op vrijdag was het dan eindelijk zover, met een mooie gouden 3 en 0 op de foto en daarmee voorspelde ze meteen de uitslag van de wedstrijd. De verjaardag was extra bijzonder, want Sjon is sinds vrijdagavond verloofd. Als twintiger ben je daar natuurlijk veel te jong voor, dus verstandig even gewacht.

En dan op zaterdag kijken of ze als dertiger nog in zich heeft wat we nodig hebben. Dat bleek al snel goed te zitten. We traden aan tegen promovendus WSV uit Warnsveld dat sinds het bekerweekend in zwaar weer verkeert door blessures. Een nieuw systeem of toch niet? Het kostte Michael 3 dagen van zijn leven om uit te zoeken hoe dat rare driehoekje nou werkt. Extreem nuttige analyse en er pas via de beelden na de wedstrijd achterkomen dat ze dat systeem helemaal niet speelden vandaag. Ach, hij is ook al 30 en dan gaat het allemaal wel eens te snel.

In de eerste set startte Lotte op de plek van Lisanne, die zich nog steeds geblesseerd op de bank zit op te vreten. Eva was er vandaag helaas niet, zij probeert uit te vogelen wat ze nou eigenlijk met haar leven wil. Best belangrijk. Voor de rest weinig bijzonderheden aan onze zijde. We starten nog rustig, wat onhandige foutjes en op 10-10 de eerste time-out. Bo in het veld voor Lynn en een kleine aanpassing in de tactiek. Meer was er ook niet nodig want met een ellenlange serviceserie van Sjon en Joyce, waren het de 30’ers die de wedstrijd uitmaakten op 25-13. Met een scoringspercentage van 71% was het wel duidelijk dat Lieke heerlijk vrijuit de blokkering van WSV bespeelde en haar aanvallers op hun wenken bediende.

Dan de 2e set. We winnen inmiddels bijna altijd de eerste set, maar dan houdt het vaak even op. Vandaag niet. Bo mocht blijven staan en in no-time stond er al 8-2 op het telbord. Passend en aanvallend een iets mindere set, maar goed.. we serveerden 7 aces naar 20-10. Daarna een gevalletje Chinese Muur. Een blokje van Heleen (de volgende die 30 wordt), een blokje van Joyce en afgerond met een blokje van Sjon. De hattrick van de dertigers. Lotte eindigt de set dan nog maar even met 2 aces om het totaal op 9 aces te zetten. 25-10, de 2e monsterscore op het scorebord.

Set 3 dan maar weer door, maar die is altijd lastig. De vorige 2 tegenstanders van WSV kwamen in deze zelfde situatie terecht en verloren beiden de 3e set. Rustig ons eigen spel spelen en met de kansen die je krijgt moet je er gewoon volle bak ingaan. Met dat in ons achterhoofd schoten we weer uit de startblokken en op 12-3 de time out voor WSV die op dat moment al 5 aanvalsfouten kon noteren. We kwamen deze set geen moment in gevaar en bleven met geduld volleyballen. Netjes ons spel, niet mee gaan klooien met de tegenstander en als we kunnen dan laten we zien wie hier de baas is. Dankzij de vele slippertjes van WSV was het op 25-18 dan echt 3-0. In 55 minuten winnen wij onze eerste 3-punter van dit seizoen en zetten daarmee een grote stap naar de middenmoot van de competitie. Vanaf hier weer verder.

Op bijna halve kracht konden we vandaag ons eigen spel spelen. In de rust en het vertrouwen dat we in elkaar hebben, volgden we het tactisch plan waardoor WSV geen moment in de wedstrijd kwam. Met een overall scoringspercentage van 52%, 13 aces en slechts 12 eigen fouten eindigden we als team netto op +36. Als je dat afzet tegen de cijfers van WSV die als team netto eindigde op -5 is het niveauverschil van de wedstrijd goed zichtbaar.

Als team kunnen we hier weer vertrouwen uit tanken om volgende week zondag in Meijel aan te treden tegen het team dat 1 week heeft mogen genieten van de koppositie: Peelpush. Vorig jaar gedegradeerd uit de Eredivisie met een groot verlangen om weer terug te keren. Laten wij ook daar maar eens op jacht gaan naar wat punten. #VROEM