april 2021

Draisma Dynamo zet kroon op turbulent coronaseizoen

Eind goed al goed. Elf jaar na de twaalfde landstitel mag Draisma Dynamo zich weer de beste mannenvolleybalploeg van Nederland noemen. Loon naar werken. Dertien als geluksgetal. Door in een lege hal in het derde en alles beslissende duel in de play-off finale Amysoft Lycurgus met 3-1 te verslaan, zette Draisma Dynamo de kroon op een in velerlei opzichten turbulent coronaseizoen.

Lisanne de Krosse keert terug naar oude ‘liefde’ SV Dynamo in Apeldoorn

Lisanne de Krosse keert volgend seizoen terug naar Apeldoorn. Deze jonge Apeldoornse meid vloog eerder uit naar Zwolle om in de Eredivisie te kunnen volleyballen. Het behouden van een (regionaal) Apeldoorns karakter is onderdeel van het Eredivisieplan van SV Dynamo Dames 1. De staf is ook erg trots dat Lisanne met Eredivisie-ervaring in haar broekzak aansluit bij de ambities van de club waar ze met volleybal begon en de gehele jeugdopleiding doorlopen heeft.

Bekerfinale op 18 april, play-off finale wordt best-of-three

De Nevobo heeft in overleg met Draisma Dynamo en Amysoft Lycurgus nieuwe data vastgesteld voor zowel de bekerfinale als de reeks play-off duels om de landstitel. De uitgestelde bekerfinale tussen Draisma Dynamo en Amysoft Lycurgus wordt nu gespeeld op zondag 18 april in het Topsportcentrum Alfacollege in Groningen.

Al zes toezeggingen bij Dames 1

De reguliere competitie werd door de Nederlandse volleybalbond (Nevobo) al in een vroeg stadium stopgezet. De teleurstelling bij de speelsters en begeleidingsstaf van SV Dynamo Dames 1 was groot, omdat de sportieve ambities niet (meer) in de Topdivisie gerealiseerd konden worden. “Met dit sterke team wilden we echt gaan voor een topprestatie en laten zien dat we klaar waren voor de stap omhoog”, vertelt hoofdtrainer Beugelsdijk. Gelukkig had de Nevobo vorige week dinsdag positief nieuws te melden. Voor komend seizoen ontvingen de besturen van Stichting Topvolleybal Dynamo en SV Dynamo ook voor het eerste damesteam een eredivisielicentie en daarmee is promotie naar de Eredivisie een feit.

Zaterdag 17 en 24 april verkoop inspeelshirts

Op zaterdagochtend 17 en 24 april, tussen 10.30 en 13.00 uur kunnen jeugdleden, andere leden, ouders en vrijwilligers weer een nieuw inspeelshirt kopen. Het shirt is in verschillende maten verkrijgbaar. Door de positieve reacties op de vorige shirts, is ook dit jaar weer gekozen voor het Stedman Active dry shirt van 100% polyester. Het shirt is zwart met rode opdruk en kost € 10 per stuk. Graag contant betalen. De verkoop is voor de ingang van het Dynamo Café. Wees er snel bij, op is op!

Dames 1 promoveert naar de Eredivisie

Het is gelukt. Dames 1 promoveert komend seizoen naar de Eredivisie. Eind november presenteerde de Nederlandse volleybalbond (Nevobo) het Eredivisieplan 2021+. In dit nieuwe plan kregen ook Topdivisieclubs de mogelijkheid om vanaf komend seizoen op basis van ambitie, organisatie en faciliteiten in te stromen in de Eredivisie. Voor SV Dynamo een unieke kans en zeker passend  bij het vernieuwde jeugdopleidings- en trainingsprogramma van de club die talenten de kans geeft het beste uit zichzelf te halen.

Bekerfinale Draisma Dynamo - Amysoft Lycurgus uitgesteld

Draisma Dynamo heeft voor het derde jaar op rij de bekerfinale bereikt. Zaterdag 3 april zette het ook Sliedrecht Sport met 3-0 aan de kant (18-25, 15-25, 20-25). De finale tegen Amysoft Lycurgus op Tweede Paasdag in het MartiniPlaza in Groningen gaat niet door. Bij finalist Draisma Dynamo zijn drie spelers positief getest op het coronavirus. Wanneer de wedstrijd wel plaatsvindt, is nu nog niet bekend. Zie ook het bericht op nos.nl

Lycurgus tegenstander in play-off finale

Amysoft Lyurgus is de tegenstander van Draisma Dynamo in de finale van de play-offs om de landstitel. Doordat Sliedrecht Sport de uitgestelde wedstrijd tegen Active Living Orion woensdagavond met 3-2 won, legden de Groningers beslag op de tweede plaats in de Kampioenspoule. De play-off finale wordt afgewerkt volgens een best-of-five modus. De eerste plaats in de Kampioenspoule geeft Draisma Dynamo het recht om de serie met een thuiswedstrijd te beginnen. Het wedstrijdschema begint op zaterdag 10 april en ziet er als volgt uit:

Geef je nu op voor het minikamp!

Van vrijdag 11 juni tot en met zondag 13 juni 2021 gaan we weer op minikamp. Natuurlijk onder voorbehoud van de dan geldende Corona-maatregelen. Net als andere jaren proberen we er weer een geweldig weekend van te maken. We gaan veel leuke activiteiten doen. De begeleiding wordt verzorgd door leden van de minicommissie, mini-trainers en een aantal ouders. Lees hoe je je kunt opgeven onder 'lees het hele bericht'.