Dames 1 promoveert naar de Eredivisie

Het is gelukt. Dames 1 promoveert komend seizoen naar de Eredivisie. Eind november presenteerde de Nederlandse volleybalbond (Nevobo) het Eredivisieplan 2021+. In dit nieuwe plan kregen ook Topdivisieclubs de mogelijkheid om vanaf komend seizoen op basis van ambitie, organisatie en faciliteiten in te stromen in de Eredivisie. Voor SV Dynamo een unieke kans en zeker passend  bij het vernieuwde jeugdopleidings- en trainingsprogramma van de club die talenten de kans geeft het beste uit zichzelf te halen.

Na het indienen van de aanvraag in februari, met bijbehorend schriftelijk plan en animatievideo hebben we van de Nevobo een Eredivisielicentie voor het seizoen 2021-2022 ontvangen. Het bewijs dat we al jaren goed op weg zijn en nu al aan alle criteria voldoen. Na de zomervakantie spelen we dus ook met het eerste damesteam op het hoogste volleybalniveau. Dit biedt natuurlijk perspectief voor talentvolle speelsters van de eigen club en uit de regio én zet Apeldoorn als volleybalstad sterker op de kaart.

De promotie naar de Eredivisie is voor SV Dynamo het gevolg van een proces dat al vijf jaar onderweg is. Het is jammer dat we dit niet (in de door corona vroegtijdig beëindigde competitie) via de sportieve weg hebben behaald, maar dat staat onze ambities niet in de weg. Overigens is het kampioenschap in de toekomst geen garantie voor promotie en zijn de aanvullende eisen de belangrijkste voorwaarden voor het krijgen van een licentie. De besturen van Stichting Topvolleybal Dynamo en SV Dynamo Apeldoorn gaven dan ook al in december groen licht voor de aanvraag. Na zes weken van spanning kan nu alles in en rondom het team in gereedheid gebracht worden voor de stap naar het hoogste niveau.