september 2020

Coronaprotocol voor leden

Alle ruimtes voldoen aan de richtlijnen zoals bepaald door het RIVM, de Rijksoverheid en de Veiligheidsregio. Om sporten op veilige afstand mogelijk te maken hebben Dynamo en het Omnisport een corona protocol ontwikkeld. Lees de bijlagen goed door. Hiernaast een foto van de looproute en hieronder een samenvatting van de belangrijkste punten.

Coronaprotocol voor bezoekers Omnisport

De overheid heeft diverse regels opgesteld om besmetting met het coronavirus zoveel mogelijk te voorkomen. Alle ruimtes in het Omnisport voldoen aan de richtlijnen van het RIVM, de Rijksoverheid en de Veiligheidsregio. SV Dynamo Apeldoorn en Omnisport hebben alle noodzakelijke maatregelen getroffen om veilig te kunnen sporten. Om de toestroom van sporters en begeleiders in goede banen te leiden, zijn er verplichte looprichtingen en andere regels opgesteld.

Geen trainingen in de herfstvakantie, tenzij aangevraagd

De herfstvakantie komt er weer aan (maandag 19 t/m vrijdag 23 oktober). In principe zijn er geen trainingen. Mocht je toch graag willen trainen dan kunnen we zaalruimte inhuren. De inhuur is op dinsdag en donderdag in het Omnisport. Wil je op een andere dag trainen dan kan dat alleen als er 2 of 4 teams tegelijk gaan trainen (hele zaalhuur of halve zaalhuur). In verband met een zo efficiënt mogelijke inhuur kan de dag en het tijdstip van de training in de herfstvakantie afwijken van je normale training. Teams die op zaterdag 24 oktober een wedstrijd hebben, krijgen voorrang. Graag uiterlijk donderdag 1 oktober laten weten of je trainingsruimte nodig hebt. Dat kan via een mail naar webredactie@svdynamo.nl.

Een derby die nooit een wedstrijd was

Al in de tweede speelronde vond sinds enkele jaren de échte derby tussen de twee Apeldoornse hoofdmachten plaats: Alterno D1 versus SV Dynamo D1. Vooraf was de verwachting dat het hét spektakelstuk van het weekeinde zou worden. Nimmer werd het een spannende wedstrijd, want de thuisploeg uit de Maten kwam veel beter voor de dag en won met ruime cijfers: 12-25, 19-25, 26-24 en 16-25. Het verschil? We kwamen nooit in de buurt van ons eigen niveau dat we in de voorbereiding en tijdens trainingen ten tonele brengen. De reden? Die proberen we uiteraard nog te achterhalen, want aankomende zaterdag moet het zeker anders.

Nieuwe sponsor verkeersschool De Weerd

Graag verwelkomen wij onze nieuwe Dynamo ambassadeur en zaalsponsor verkeersschool De Weerd. Op zaterdag 12 september was directeur Joris van Hintum in de zaal om zijn nieuwe zaalscherm te bewonderen en een 2-jarig sponsorcontract te tekenen met de sponsorcommissie. De Weerd biedt alle Dynamoleden een korting van € 75 bij het behalen van een rijbewijs. Geef bij het aanmelden aan dat je lid bent van Dynamo. Naast het zaalscherm prijkt de naam van De Weerd ook op het Dynamo sponsorbord, het Open Club selectie shirt, op het digitale scherm in het Dynamo Café en op onze website.

Nationale Sportweek 18 t/m 27 september

Vandaag is de Nationale Sportweek van start gegaan, een initiatief van NOC*NSF. Noëlle (MC4), Mette (MC4), Seyla (N6.1), Minoek (MC4), Loïs (MC4) en Sarin (MC3) werkten samen met Celeste Plak mee aan promotiemateriaal voor de nationale campagne. Ze zijn zelfs al gespot op een billboard in Amsterdam!

Sport maakt je fitter, sport geeft je meer zelfvertrouwen, het maakt je socialer, sport verbroedert, het creëert nieuwe vriendschappen, op het veld, maar ook ernaast, sport haalt het beste in mensen naar boven, het leert je grenzen stellen en steeds opnieuw verleggen, door sport zit je lekkerder in je vel, het maakt je gelukkiger, sport doet iets met je.

September actie: tweede uur gratis springen bij Krazy Kangaroo

Krazy Kangaroo Apeldoorn heeft een leuke actie voor leden van SV Dynamo. Gedurende de maand september mag je het tweede uur gratis springen bij Krazy Kangaroo. Meld dat je lid bent van SV Dynamo. De actie is niet geldig i.c.m. andere acties. Bekijk de mogelijkheden en openingstijden op www.krazykangaroo.nl/apeldoorn.

Internationaal Jeugdtoernooi 27 t/m 29 december 2020 gaat niet door

Het is met pijn in ons hart, dat we de beslissing hebben moeten nemen om het Dynamo Internationaal Jeugdtoernooi 2020 dit jaar niet door te laten gaan. Het zal helder zijn dat de huidige Corona situatie, met alle bijkomende regels en beperkingen, ons toernooi feitelijk onmogelijk maken. Denk aan het Dynamo café, dat ieder jaar weer uit z'n voegen barst. Maar denk ook aan de beperkingen voor het publiek en onze spelers. Ondanks onze geweldige grote accommodatie, mogen er toch maar maximaal 100 personen op de tribunes zitten. Daarnaast zullen buitenlandse clubs ook uiterst terughoudend zijn om teams naar het buitenland te laten afreizen. Uiteraard bestaat er een kans dat de omstandigheden de komende weken verbeteren en de regels voor zaalsporten worden versoepeld. Echter, om een toernooi van deze omvang goed te organiseren, zijn enkele maanden voorbereidingstijd nodig en moeten we nu al verplichtingen aangaan met leveranciers en partners. Dat risico kunnen we als organisatie niet nemen. We hopen in 2021 wel weer heel veel teams te kunnen verwelkomen op ons toernooi.