Coronaprotocol voor bezoekers Omnisport

De overheid heeft diverse regels opgesteld om besmetting met het coronavirus zoveel mogelijk te voorkomen. Alle ruimtes in het Omnisport voldoen aan de richtlijnen van het RIVM, de Rijksoverheid en de Veiligheidsregio. SV Dynamo Apeldoorn en Omnisport hebben alle noodzakelijke maatregelen getroffen om veilig te kunnen sporten. Om de toestroom van sporters en begeleiders in goede banen te leiden, zijn er verplichte looprichtingen en andere regels opgesteld.

Houd je aan de volgende regels:

• Kom bij voorkeur zo laat mogelijk (circa 30 minuten voor de wedstrijd).
  • Sporters kunnen via deur 3 (Dynamo ingang) naar binnen.
  • Er is desinfectie gel aanwezig bij de ingangen.
  • Sporters en officials komen omgekleed naar de sporthal en wisselen schoenen bij binnenkomst in de sporthal.
  • Geen publiek bij wedstrijden. Uitzondering: ouders van andere verenigingen die mini’s of jeugdleden vervoeren naar het Omnisport vallen onder teambegeleiding. Het gaat dan om het vervoer van mini's, ABC-jeugd en jeugdleden die bij de senioren spelen. Deze begeleiders vallen niet onder het verbod voor toeschouwers en mogen blijven kijken naar de wedstrijd. Zij kunnen plaatsnemen op een van de tribunestoelen met een groene stip. Voor senioren- en jeugdteams geldt een maximum van 4 chauffeurs/begeleiders per bezoekend team. Voor miniteams, die vaak maar uit maximaal 6 spelers bestaan, geldt een maximum van 2 begeleiders per team (1 coach en 1 ouder).
  • In het Omnisport geldt een strikt eenrichtingsverkeer, volg de pijlen voor de looproute.
  • Is je veld nog niet vrij, neem dan plaats op een stoel met een groene stip op de tribune. Kom pas naar beneden als het veld vrij is, niet eerder. In de Welgelegenhal zijn geen tribunes.
  • Omkleden en douchen is niet toegestaan, je kunt alleen gebruik maken van het toilet.
  • Kleed je niet om in de gang, er hangen camera's. Doe thuis je sportkleren aan en wissel je schoenen bij binnenkomst in de sporthal. Houd hierbij voldoende afstand van elkaar.
  • Een teamsport mag worden beoefend zonder rekening te houden met de 1,5 meter regel. Voorafgaand en na afloop van de sportbeoefening moeten sporters van 18 jaar en ouder wél 1,5 meter afstand houden.
  • Coaches, trainers en scheidsrechters die bij het veld staan, moeten 1,5 meter afstand aanhouden.
  • Geforceerd stemgebruik, zoals schreeuwen en spreekkoren, is niet toegestaan.
  • Het Dynamo Café is in ieder geval gesloten tot 19 oktober.
  • Sporters die klaar zijn met hun wedstrijd verlaten direct de hal.
  • Bij wedstrijden zijn er toezichthouders aanwezig. Zij zijn het aanspreekpunt voor gasten, Dynamoleden en Omnisport en herkenbaar aan een geel hesje. Vriendelijk verzoek om de aanwijzigingen van de toezichthouders op te volgen.

Er worden ook wedstrijden gespeeld in de Welgelegenhal. Hier is geen ruimte voor publiek en hier gelden dezelfde regels.

Houd je aan de aanwijzingen van de beheerder en ander personeel. Heb begrip voor elkaar en maak geen uitzondering voor jezelf. Spreek elkaar – indien nodig – aan op ieders eigen verantwoordelijkheid en die voor een ander.

Lees ook: