juni 2019

MC1 verliest van Spaanse grootmacht en maakt vrienden

Na een succesvolle eerste dag tijdens de Barcelona Cup ging het toernooi op zaterdag 29 juni een nieuwe fase in. De zogenoemde eliminatieronde op de startdag werd eenvoudig overleefd. Dat gaf de coach de mogelijkheid om veelvuldig wisselingen door te voeren. Doel hiervan was het sparen van de krachten, het opdoen van wedstrijdritme en het leveren van een bijdrage aan (de prestaties van) het team. Zeker gelukt, want de meiden vormen een (h)echt team. Helaas pakte de loting voor de volgende ronde niet zo gunstig uit voor de jonge meiden uit de volleybalhoofdstad van Nederland. In deze kwalificatieronde (voor het plaatsen om te mogen spelen om de plekken 1/2, 3/4 en 5/6) mochten ze direct aantreden tegen de Spaanse jeugdkampioen in de categorie ‘onder 14’ (Barca CVB). Deze onderlinge ontmoeting was vooraf door de organisatie als de gedoodverfde finale bestempeld, maar het ‘lot’ besliste anders.

MC1 laat zich inspireren door Catalaanse helden

In de vroege ochtend van vrijdag 28 juni koos het Apeldoornse jeugdteam voor een kort bezoek aan de helden van de Spaanse (hedendaagse) geschiedenis. Ze begonnen hun (bus)trip bij het stadion waar voetbal vaak tot kunst verheven wordt (Camp Nou). Na een minder gezonde lunch bezocht een deel van de Dynamo familie de Sagrada Familia. Een prachtige kathedraal, ontworpen door Antoni Gaudí, die nog steeds met anonieme giften afgebouwd wordt. Na een korte siësta begon om 18.30 uur de eerste wedstrijd tegen Barca CVB Taronja. In de prognose werd de Catalaanse kampioen als sterkste tegenstander in poule B gezien. In een snikhete sporthal kwam de Nederlandse ploeg uitstekend uit de startblokken. De eerste set werd met ruime cijfers gewonnen (25-16) en ook in set 2 waren de ‘big points’ (boven de 20 punten) voor de ‘kleintjes’ uit Apeldoorns (25-22). Uiteraard wilde deze ploeg met onze helden op de foto.

MC1 vertegenwoordigt Nederlandse inbreng bij Barcelona Cup

Na een maandenlange voorbereiding vertrok het MC1-team van SV Dynamo in de vroege donderdagochtend van 27 juni met het vliegtuig naar Barcelona. Daar vertegenwoordigen ze de Nederlandse inbreng aan de VI BCN CUP 2019. Voor alle jeugdspeelsters in de leeftijd van 11 tot en met 14 jaar betekent dit hun eerste internationale ervaring. Er ging een maandenlange voorbereiding aan vooraf. Het was in deze maanden niet de uitdaging om fit en op elkaar ingespeeld aan deze reis te beginnen, maar of de speelsters zelf voldoende (financiële) middelen bij elkaar konden krijgen voor deze volleybaltrip. Dat is zeker gelukt en daarvoor wil het team en de begeleidingsstaf alle sponsoren bedanken.

SV Dynamo Heren al weer de snelste tijdens Drakenbootfestival

Voor de zesde keer in 7 jaar is SV Dynamo Heren weer de snelste tijdens het Drakenbootfestival.
Van links naar rechts:
Staand: Lars Aalders, Romeo Tuinman, Ruben de Vries, Jelle Overvelde, Richard Janssen, Sander den Hollander, Peter Langevoort, Erik Huisink, Michiel van Dorsten, Tom Heijink, Roderick van Beek, Dave den Hollander, Daan de Jonge
Hurkend: Elmo Slump, Ewoud Heijink, Joost Huisink, Sander Meeboer, Michiel Ahyi

Klik hier voor een impressie van het Drakenbootfestival.

Meisjes C1 naar Barcelona

Meisjes C1 reist van van 27 juni tot 1 juli 2019 af naar Barcelona om deel te nemen aan het bekende Internationale jeugd volleybaltoernooi van BARCA CVB Voleibol Femeniin. Dit is de volleybal tak van het bekende FC Barcelona voetbal. Hier zullen ze de strijd aanbinden met clubs uit o.a. Spanje, Italië en Portugal om de “Barcelona Cup 2019”. Om deel te kunnen nemen aan dit toernooi hebben de meiden van 12/13 jaar allerlei acties georganiseerd: kerstmutsen verkocht, spullen verkocht op de rommelmarkt met Koningsdag, lootjes verkocht bij H1 en gehaktballen aan de man gebracht. Bouwonderneming Veeneman heeft de meiden voorzien van prachtige presentatie/wedstrijdkleding van Errea en Buurman Faciltaire Producten heeft een mooie reisrugzak gesponsord. Benieuwd wat de meiden meemaken? Je kunt ze volgen via Instagram dynamovolleybalmeisjesc1

Laat op zaterdag 22 juni gratis een pasfoto maken voor je spelerspas of de website

Je kunt op zaterdag 22 juni tussen 10.00 uur en 12.00 uur gratis een pasfoto laten maken voor je spelerspas of de website (neem je wedstrijdshirt mee). Ben je coach, trainer of vrijwilliger en staat er nog geen foto van jou op de site? Kom dan ook even langs. We zien je graag achterin het Dynamo Café!

Eindschoonmaak Dynamo Café op maandag 17 juni

Wat is er nu leuker dan samen de bezem door het Dynamo Café en het trappenhuis te halen? Op maandag 17 juni ben je vanaf 19.00 uur van harte welkom om mee te helpen. Laat de clubhuiscommissie even weten dat je komt door een mailtje te sturen naar clubhuis@svdynamo.nl. Hoe meer mensen, hoe sneller klaar!

Nevobo Junior Beach Toernooi bij Dynamo Beach Apeldoorn

Komend weekend organiseert Dynamo Beach een Nevobo Junior Beach Circuit (JBC) toernooi voor jeugd van 12 t/m 19 jaar. Hieraan doen spelers en speelsters mee uit alle delen van Nederland en zelfs België. De Nevobo is een aantal jaren geleden begonnen met het organiseren van het Junior Beach Circuit. Dit landelijke circuit bestaat uit meer dan 50 toernooien door het hele land waar Nevobo-leden zich voor kunnen inschrijven. Veel jeugdspelers van Dynamo doen mee aan het circuit om zoveel mogelijk punten te verzamelen voor de landelijke ranking. Na alle toernooien worden de 4 beste resultaten van een speler bij elkaar opgeteld. De 4 beste spelers uit de regio’s oost, west, zuid en noord plaatsen zich voor de finales eind augustus in Scheveningen.

Schema

• Zaterdag 8 juni: mix <13, jongens <15 en <17
  • Zondag 9 juni: meisjes <15 en <17

Wil je onze Dynamo beachers aan het werk zien op zaterdag en zondag? Kom dan kijken op de beachvelden van Dynamo Beach naast de WSV-hal.