MC1 laat zich inspireren door Catalaanse helden

In de vroege ochtend van vrijdag 28 juni koos het Apeldoornse jeugdteam voor een kort bezoek aan de helden van de Spaanse (hedendaagse) geschiedenis. Ze begonnen hun (bus)trip bij het stadion waar voetbal vaak tot kunst verheven wordt (Camp Nou). Na een minder gezonde lunch bezocht een deel van de Dynamo familie de Sagrada Familia. Een prachtige kathedraal, ontworpen door Antoni Gaudí, die nog steeds met anonieme giften afgebouwd wordt. Na een korte siësta begon om 18.30 uur de eerste wedstrijd tegen Barca CVB Taronja. In de prognose werd de Catalaanse kampioen als sterkste tegenstander in poule B gezien. In een snikhete sporthal kwam de Nederlandse ploeg uitstekend uit de startblokken. De eerste set werd met ruime cijfers gewonnen (25-16) en ook in set 2 waren de ‘big points’ (boven de 20 punten) voor de ‘kleintjes’ uit Apeldoorns (25-22). Uiteraard wilde deze ploeg met onze helden op de foto.

De ‘kijkers’ en meegereisde supporters hoefden niet lang te wachten op het volgende optreden van de winnaars. Van de ruim 80 viewers bleef het merendeel ook kijken bij de wedstrijd tegen Barca Lila. De ‘kadettes’ uit de Catalaanse hoofdstad werden in een snel duel ook met 2-0 in sets verslagen: 25-9 en 25-12. SV Dynamo is hierdoor eerste in poule B geworden.

Zonder problemen is de Nederlandse ploeg de eerste toernooidag doorgekomen. Als winnaars van poule B zal de ploeg op dag 2 in poule D strijden voor een finaleplaats op zondagmiddag. Geen eenvoudige opgave voor onze helden van Barcelona. Vanochtend (zaterdag 29 juni) staat namelijk al om 11.00 uur de wedstrijd tegen de Spaanse jeugdkampioen op het programma. Hopelijk kunnen ze opnieuw hun hoofd koel houden, voldoende (nacht)rust vinden en op het juiste moment presteren. Aan het eind van de middag (17.00 uur) komt de ploeg wederom in actie. U hoeft zich dus niet te vervelen en kunt gewoon tussendoor naar het Nederlands dameselftal kijken, die op het WK voetbal in actie komt. Door te klikken op het knipperende YouTube-logo op http://dynamoapeldoorn.nl bent u er weer live bij.