februari 2022

Dames 1 verliest van Team 22 maar geeft visitekaartje af

Na een uiterst succesvol weekend heeft Draisma Dynamo D1 in haar debuutjaar het behalen van de playoffs helemaal in eigen hand. Wel zijn daarin de komende twee weken met het onderlinge treffen met Set-Up (donderdag 3 maart) en FAST (zondag 6 maart), beiden in Omnisport, uiterst belangrijk. De doelstelling vóór de wedstrijd tegen lijstaanvoerder Team22 stond dan ook geheel in het teken van het overbruggen van deze periode, het verbeteren van de prestatie ten opzichte van de ‘welkom terug’ wedstrijd en ‘flowen’. De setstanden doen vermoeden dat er sprake was van een ongelijke strijd. Niets was minder waar, want het waren de Apeldoornse meiden die brutaal in de eerste twee sets de leiding namen en de achterstand in set 3 in eerste instantie wisten te beperken tot één punt. Een beloning in de vorm van een extra set bleef echter uit en met 21-25, 17-25 en 20-25 ging de winst mee naar Papendal. In een vermakelijk duel waren er meerdere winnaars: Team22 met drie punten, Draisma Dynamo met het spel én het massaal aanwezige publiek dat genoot van de vrijheid en een interessant duel voorgeschoteld kreeg.

Resultaten voorronde NOJK: alle 8 teams naar de halve finale!

Wat een topdag hebben we gehad: alle teams die vandaag hebben gespeeld zijn door naar de halve finales! Samen met de 4 teams die automatisch zijn geplaatst komt Dynamo met alle 8 teams uit in de halve finale op 16 april.
Meisjes D, Meisjes C en Jongens C hebben alles gewonnen en zijn dus geëindigd als poulewinnaars! Jongens D had het iets lastiger en heeft de vierde plaats kunnen bemachtigen, waarmee ze net een plekje hebben kunnen veroveren in de volgende ronde.
Alle spelers en speelsters, trainers en coaches, super goed gedaan. Van harte gefeliciteerd en op naar de halve finale op 16 april. Dan zullen we er alles aan doen om met zoveel mogelijk teams ook in actie te komen tijdens de finales op 21 mei.

In memoriam Ad Barten

Helaas hebben we het droevige bericht ontvangen dat Ad Barten maandag 21 februari is overleden. Ad is 76 jaar geworden. Ad speelde jarenlang in twee recreantengroepen en deed, totdat hij ziek werd, maandelijks mee aan de Nevobo recreantencompetitie in de Mheenhal. Hij genoot altijd van het borrelen na afloop aan de lange tafel. Als we voor de laatste biertjes of de laatste teamschotel nog wat geld tekort kwamen in de pot, dan zorgde Ad voor aanvulling. Ook hielp hij altijd actief mee bij de organisatie van onze jaarlijkse barbecue.

Zaterdag 26 februari 2022 voorronde NOJK

Zaterdag 26 februari vindt de voorronde plaats van de Nationale Open Jeugd Kampioenschappen (NOJK). Op meerdere locaties door het hele land gaan 410 teams van 150 verschillende verenigingen strijden voor een plek in de halve finale op zaterdag 16 april. SV Dynamo start met 8 teams aan het NOJK. Meisjes en jongens A en B zijn vrijgesteld voor de voorrondes en mogen direct door naar de halve finales. Meisjes en jongens C en D gaan morgen wel aan de slag:

- Meisjes en Jongens C in Omnisport Apeldoorn; publiek is welkom!
- Meisjes en Jongens D in de Diekmanhal in Enschede.

Het programma voor 26 februari is te vinden in de Nevobo app onder de teams SV Dynamo M6/J6 en SV Dynamo MC/JC. Wij wensen alle teams heel veel plezier en succes!

Trainingsrooster voorjaarsvakantie

Het trainingsrooster voor de voorjaarsvakantie is bekend. Zie bijgaand rooster voor maandag 28 februari t/m vrijdag 4 maart. Heren 2 speelt in de Mheenhal, graag zelf ballen meenemen en de deur openen met de Spaas app (zelfde code als de Welgelegenhal).

Donderdag 24 februari Super Thursday

Op donderdag 24 februari is het Super Thursday in het Omnisport! Dames 1 speelt dan om 19.30 uur tegen het talententeam van de Nevobo. Uiteraard is publiek welkom op de tribunes en is ook het Dynamo Café open, want om 20.30 uur speelt het tweede herenteam de ¼ finale van de beker tegen eredivisionist Lycurgus. Alle support is welkom!

Draisma Dynamo probleemloos langs RECO ZVH

Draisma Dynamo heeft een geslaagde generale repetitie afgewerkt voor de kwartfinale in de beker bij Numidia Topvolleybal Limburg. Vijf dagen voor de confrontatie in Linne leverde de thuisbeurt tegen RECO ZVH geen noemenswaardige problemen op. In het Omnisport bleef de actuele nummer twee van de eredivisie de hekkensluiter uit Zevenhuizen eenvoudig met 3-0 de baas.

Dames 1 verbetert zich in één weekend en wint twee keer van Eurosped

Voor het verwerken van de teleurstelling over het ontbreken van de juiste intentie in de laatste wedstrijd in Sneek was weinig tijd. Op het programma een bijzonder volleybalweekend met binnen 24 uur een thuiswedstrijd en de return tegen Eurosped. Het doel voor beide teams hetzelfde: winst behalen om zodoende de kans op het halen van de playoffs te vergroten. Het eerste duel in Apeldoorn kende een dominant Dynamo in de openingsset (25-10). Eén rotatie in set 2 kostte maar liefst 7 punten en zorgde bijna voor de ommekeer (25-23). Eurosped herhaalde het ‘kunstje’ in de derde set, maar het verschil was toen al gemaakt (25-20).

Dames 2 mist ritme

Na weken van geen wedstrijden en onvolledig trainen als gevolg van diverse COVID-19 besmettingen heeft Dames 2 het onderspit gedolven tegen de terechte winnaar Wevo'70.

Wat te doen bij slecht weer?

Afgelasten van een wedstrijd door bezoekende teams en scheidsrechters

Informeer onze vereniging zo snel mogelijk als je niet of niet tijdig in onze hal aanwezig kunt zijn:

• Marleen Jacobsen (jeugd en senioren): 06-22 96 19 82
  • Esther van Hevelingen (CMV, mini's): 06-23 03 20 491

Op de wedstrijddag (bij geen gehoor van Marleen)

• Clubhuis van SV Dynamo: 055-366 16 42
  • Fleur Dubbelhuis  (CMV, mini's): 06-30 08 9810

Afgelasten van een wedstrijd door onze eigen teams

Lees dit bericht