Dames 2 mist ritme

Na weken van geen wedstrijden en onvolledig trainen als gevolg van diverse COVID-19 besmettingen heeft Dames 2 het onderspit gedolven tegen de terechte winnaar Wevo'70.

Na de hervatting van de trainingen stond zaterdag 19 februari de wedstrijd tegen Wevo'70 op het programma.
Starting seven: Jasmijn, Joyce, Heleen, An, Julia, Suzanne en Nikky. Een wedstrijd op half centercourt en een half uur vroeger dan initieel gepland begon Dames 2 met een kleine voorsprong, maar deze werd als snel ingelopen door Wevo'70. Hierna liep Wevo'70 uit en wist een comfortabele voorsprong op te bouwen. Het gebrek aan ritme, afstemming en conditie (na de COVID-19 besmettingen) kwam langzaam aan het licht.

Set 2 startte Lotte voor Suzanne en het verloop ging gelijkopgaand maar Wevo'70 sloeg toch een gaatje en op 7-13 werd door coach Luuk Jothmann een time-out genomen. Ondanks de dubbele wissel en Janne voor Julia mocht dit ook in set 2 niet baten en werd deze ook verloren.

Set 3 met Janne voor Julia aan de start begon slecht door de sterke service van nummer 5 van Wevo'70 maar door een sterke serviceserie van Joyce vocht Dynamo zich terug. Door eigen fouten, afstemming en het gebrek aan ritme kwam Dynamo er ook in deze set niet doorheen.

Set 4 met Lieke als startende setter ging gelijk op en Dynamo wist een gat te slaan tot 17-10 maar Wevo'70 vocht zich terug.  Zij hadden immers niets te verliezen en een bonuspunt te winnen. Met Janne die nog even kort voor Joyce erin kwam, wist Dynamo deze spannende set niet tot een goed einde te brengen en verloor terecht de wedstrijd. Het gebrek aan ritme, afstemming en speelconditie brak vandaag de Apeldoornse formatie op.

Hopelijk zal door de komende trainingen en wedstrijden het ritme weer opgepakt kunnen worden.

Setstanden:
SET 1: 16-25