maart 2019

Brons voor Open Club Meisjes C!

Zaterdag 30 maart heeft Open Club Meisjes C tijdens de finale van de Nationale Open Jeugd Kampioenschappen (NOJK) een bronzen medaille behaald! Ook vier andere jeugdteams van Dynamo streden in verschillende sporthallen in het land  om de medailles. Jongens A haalde, net als meisjes C, de kruisfinale en streed hierin tegen Zaanstad. Helaas verloor Jongens A deze kruisfinale waarna de jongens tegen Taurus moesten strijden om het brons. Taurus was sterker, Jongens A werd vierde van Nederland. Meisjes B, Jongens B en Jongens D haalden de kruisfinale niet. Meisjes B werd vijfde en Jongens B en Jongens D zevende. De Jaap van Kasteel trofee, de prijs voor de best presterende vereniging, ging dit jaar naar Sudosa-Desto uit Assen. Spelers en coaches, allemaal van harte gefeliciteerd met deze mooie prestatie, jullie behoorden tot de beste 8 teams van Nederland in jullie categorie! Alle uitslagen van de Finale Open Club (NOJK)

Wedstrijdprogramma's finale Open club

Op zaterdag 30 maart 2019 spelen Meisjes B, Meisjes C, Jongens A, Jongens B en Jongens D de finale van de Nationale Open Jeugd Kampioenschappen (NOJK) om het Nederlands Kampioenschap. De concept wedstrijdschema's zijn bekend en staan op de website van de Nevobo. Omdat ze nog kunnen wijzigen, staan ze niet op onze site. Bekijk vlak voor de finale het definitieve schema. De teams spelen in de volgende hallen:

Heren 2 verliest nipt van Webton Hengelo

Heren 2 speelde maandagavond tegen Webton Hengelo. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Jorg Radstake.

Spelverdeler Joris Berkhout van Zaanstad naar Draisma Dynamo

Met Joris Berkhout verwelkomt Draisma Dynamo de eerste nieuwe aanwinst voor het seizoen 2019-2020. De 19-jarige spelverdeler van Zaanstad volgt Bart van Garderen op. Draisma Dynamo’s voormalige aanvoerder houdt het volleyballen in de eredivisie aan eind van het lopende seizoen voor bekeken.

Joris Berkhout speelde zondag met zijn huidige club in de kampioenspoule tégen Draisma Dynamo (0-3 winst Draisma Dynamo), in het komende volleybaljaar hult de jeugdinternational zich in het shirt van de bekerwinnaar. Evenals de huidige Dynamo’ers Rik van Solkema en Cas Abraham maakte de spelverdeler deel uit van het Jong Oranje-team dat afgelopen zomer op het Europees kampioenschap in eigen land beslag legde op een verdienstelijke vierde plaats.

Woensdag 27 maart thuiswedstrijd Draisma Dynamo - Taurus

Actieplan, update terugkoppeling ledenraadpleging

Eind oktober kwamen ca. 45 leden, ouders van jeugdleden en vrijwilligers op uitnodiging van het bestuur naar het Dynamo Café. Via de creatieve formule van een “wereldcafé” werden 6 stellingen besproken. In januari publiceerden we op deze site al een terugkoppeling van de ledenraadpleging. Inmiddels heeft de technische commissie een update verzorgd voor enkele onderdelen van het actieplan. Onder deze link is het technisch beleidsplan te vinden. In onderstaand overzicht staan de belangrijkste opbrengsten van die avond.

Verplaatsing trainingen Welgelegenhal op donderdag 28 en vrijdag 29 maart

Op donderdag 28 maart en vrijdag 29 maart is de Welgelegenhal niet beschikbaar vanwege onderhoud aan de vloer. Alle trainingen van donderdag 28 maart worden verplaatst naar de Mheenhal (tijden blijven gelijk). Alle trainingen van vrijdag 29 maart worden verplaatst naar het Omnisport op de volgende tijden:

Selectiebeleid SV Dynamo seizoen 2019-2020

Dynamo wil de teamindeling transparant, eerlijk en objectief laten verlopen. De doelstelling is om iedere speler in te delen in een team waar hij of zij zowel sportief als sociaal het beste past. Verschillende interpretaties van volleybalkwaliteit, volleybalsterkte en de individuele voorkeuren van spelers, ouders en teams kunnen voor veel discussie zorgen. Daarom vinden we het belangrijk om het Dynamo selectiebeleid op een duidelijke manier te verwoorden. Het document kun je vinden onder Dynamo > bestuur & commissies > technische zaken en als bijlage bij dit bericht.

Zondag 7 april: volleyballen in het donker!

Minikamp

Aanmelden voor het minikamp