Spelverdeler Joris Berkhout van Zaanstad naar Draisma Dynamo

Met Joris Berkhout verwelkomt Draisma Dynamo de eerste nieuwe aanwinst voor het seizoen 2019-2020. De 19-jarige spelverdeler van Zaanstad volgt Bart van Garderen op. Draisma Dynamo’s voormalige aanvoerder houdt het volleyballen in de eredivisie aan eind van het lopende seizoen voor bekeken.

Joris Berkhout speelde zondag met zijn huidige club in de kampioenspoule tégen Draisma Dynamo (0-3 winst Draisma Dynamo), in het komende volleybaljaar hult de jeugdinternational zich in het shirt van de bekerwinnaar. Evenals de huidige Dynamo’ers Rik van Solkema en Cas Abraham maakte de spelverdeler deel uit van het Jong Oranje-team dat afgelopen zomer op het Europees kampioenschap in eigen land beslag legde op een verdienstelijke vierde plaats.

Het talent uit Warmenhuizen traint momenteel al met zekere regelmaat in Apeldoorn mee met de selectie van trainer Redbad Strikwerda. De 1,97 meter lange Berkhout hoopt in de Draisma Dynamo Arena zijn kwaliteiten verder te kunnen ontplooien. “Ik heb dit jaar al veel geleerd bij Draisma Dynamo en wil kijken of dat naar een volgende stap kan leiden. Ik zou graag volgend jaar samen voor de prijzen strijden.”

Van Garderen
Berkhout neemt de positie in van Bart van Garderen. Na vijf seizoenen in Apeldoornse dienst keert de inwoner van Renswoude terug bij tweededivisionist Renswouw, de club waar hij ooit begon. “Maar ik blijf bij het team betrokken. Vandaar dat het ook niet helemaal een afscheid wordt”, hoopt Van Garderen zijn eredivisieloopbaan te bekronen met een landstitel.