juli 2015

In memoriam: Fred Fiets

In de nacht van vrijdag 24 op zaterdag 25 juli jl. is na een korte periode van ziekte overleden Fred Fiets. Hij werd slechts 55 jaar.

De familie Fiets raakte bij SV Dynamo betrokken doordat de kinderen gingen volleyballen in de dichtbij hun huis gelegen Dynamohal aan de Morellenlaan. De kinderen volleybalden, Fred en Désirée waren op andere fronten actief: Désirée onder meer met de Dynamo-jeugd terwijl Fred er in principe voor iedereen was. Regelmatig meldde hij zich in de sporthal vergezeld van z’n fotocamera. In eerste instantie alleen om z’n kinderen en de teams waarin ze speelden te fotograferen, maar van het één kwam het ander. Fred begon het volleybalspelletje steeds leuker te vinden en maakte daarom steeds meer foto’s, ook van andere teams dan waarin z’n kinderen actief waren. De liefde voor de volleybalsport had Fred te pakken genomen. Hij vroeg of het goed was of hij af en toe eens wat foto’s mocht maken bij wedstrijden van Dames-1 en Heren-1. Wie kon daartegen nou bezwaar hebben? Jaren ging er bijna geen thuiswedstrijd voorbij, of Fred stond gewapend met camera rond het speelveld. En af en toe pakte hij dan ook nog een uitwedstrijd mee. In 2007 reisde hij zelfs achter het eerste herenteam van Dynamo aan voor de Champions League wedstrijd in en tegen Treviso. Voor z’n plezier en met weinig bagage. Maar zijn fotocamera ging wel mee!

Canadees Jay Olmstead komt Draisma Dynamo versterken

Draisma Dynamo heeft de Canadees Jay Olmstead toegevoegd aan de selectie voor het seizoen 2015-2016. De 23-jarige passer/loper is daarmee de achtste speler binnen de selectie van Draisma Dynamo. Olmstead maakte het afgelopen seizoen fulltime deel uit van het nationale programma van de Canadese Volleybalbond, en werd vijf jaar geleden ook al geselecteerd voor Jong Canada.
Trainer/coach Bas Hellinga is uiteraard tevreden met het de nieuwe aanwinst. “Met het contracteren van Jay hebben we een goede allround speler op de passer/loper-positie aan de selectie toegevoegd. We zien de samenwerking met vertrouwen tegemoet en gaan ervan uit dat deze Canadese speler van meerwaarde kan zijn voor onze groep.”

Dames 1 versterkt met drie nieuwe speelsters

Met trots kondigt Dames 1 drie nieuwe speelsters aan die het team volgend seizoen komen versterken: Melanie Grob, Rosan Bouwhuis en Manon Doornenbal. Melanie komt over van ECARE Apollo, waarmee zij afgelopen seizoen als vierde is geëindigd in de topdivisie. Ze is 24 jaar, komt uit Hengelo en is spelverdeelster. Rosan heeft twee jaar niet gevolleybald, maar was destijds ook speelster bij Apollo. Zij is 25 jaar, komt uit Haaksbergen en is libero. Manon komt over van VCV Veenendaal en is afgelopen seizoen als zevende geëindigd in de 1e divisie. Ze is ook 25 jaar, komt uit Scherpenzeel en is diagonaal.

Conceptversie wedstrijdprogramma

Het concept wedstrijdprogramma van regio Oost voor seizoen 2015-2016 is vanaf nu te vinden op de competitiesite van de Nevobo. In dit conceptprogramma kan door het wedstrijdsecretariaat in ons thuisprogramma nog wijzigingen worden doorgevoerd tot op het moment dat het programma definitief zal worden gemaakt op 1 september 2015. Wil je iets wijzigen in de uitwedstrijden dan kan dit alleen in overleg met het wedstrijdsecretariaat. Let op: het wedstrijdprogramma is nog onderhevig aan wijzigingen! Elk jaar zijn er teams die het conceptprogramma volgen en vervolgens voor een dichte sporthal komen te staan. Het programma wordt pas 1 september definitief, na die datum kunnen de wedstrijden in de agenda worden gezet.

Jorg Radstake aangesteld als trainer van Heren 2

Het bestuur van volleybalvereniging SV Dynamo Apeldoorn heeft Jorg Radstake aangesteld als trainer/coach van Heren 2. Het team komt ook volgend seizoen weer uit in de landelijke Topdivisie. Radstake blijft hierdoor behouden voor de vereniging en wordt hoofdtrainer van een team dat bestaat uit een mix van ervaren spelers en jonge talenten. ‘Een prachtige uitdaging om een positief leerklimaat te creëren waar jong en oud samenwerken om hun sportieve ambities te realiseren’, aldus Radstake.