Jorg Radstake aangesteld als trainer van Heren 2

Het bestuur van volleybalvereniging SV Dynamo Apeldoorn heeft Jorg Radstake aangesteld als trainer/coach van Heren 2. Het team komt ook volgend seizoen weer uit in de landelijke Topdivisie. Radstake blijft hierdoor behouden voor de vereniging en wordt hoofdtrainer van een team dat bestaat uit een mix van ervaren spelers en jonge talenten. ‘Een prachtige uitdaging om een positief leerklimaat te creëren waar jong en oud samenwerken om hun sportieve ambities te realiseren’, aldus Radstake.

Door het vertrek van enkele dragende spelers ligt de prioriteit bij het vormen van een team met een stabiel niveau dat naar beste kunnen gaat presteren in de landelijke subtop. Een ander doel is om talenten uit de eigen jeugdopleiding en de regio leerkansen te bieden. Radstake: ‘Ieder individu krijgt van mij de kans om zichzelf te ontplooien om misschien later de stap naar de eredivisie te kunnen maken.’

De 37-jarige Radstake heeft een lange band met Dynamo. In het seizoen 1996/1997 speelde hij in het eerste herenteam, later was Radstake vooral actief als trainer van diverse teams. De afgelopen anderhalf jaar was hij hoofdtrainer van het eredivisieteam Draisma Dynamo.

Opgeleid als docent Lichamelijke Opvoeding is Radstake inmiddels ruim 10 jaar werkzaam als opleidingsdocent aan de Calo, Hogeschool Windesheim. Daarnaast zet hij zich al zes jaar intensief in als projectleider sport en onderwijs bij NOC*NSF om meer jongeren aan te zetten tot bewegen en sport. Dit is ook een belangrijke maatschappelijke ambitie van Dynamo. Radstake past dan ook prima in het beleid dat Dynamo voor ogen staat: presteren met topvolleybal en aandacht en verbinding met de jeugd en de breedtesport.