januari 2017

Geduld is een schone zaak, maar wordt beloond voor Dames 1

Afgelopen zaterdag stond voor Dames 1 Ecare Apollo D1 op het programma. Een team waar ze goed tegen kunnen volleyballen, maar waar ze ook altijd hard tegen moeten werken. Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

Heren 2 krijgt tegen Sliedrecht Sport H2 het predicaat “excellent”

Het was een spannende week, die zijn hoogtepunt kende in de met 4-0 gewonnen thuiswedstrijd tegen de vaak lastige reserves van Sliedrecht Sport. In een voor het publiek aantrekkelijke wedstrijd werden prachtige reddingen verricht, liepen de emoties ook nu weer af en toe hoog op en was er goed en attractief volleybal te bewonderen. Het werd een prachtig schouwspel, in een kleurrijk en vernieuwd ‘theater’, exact zoals de regisseur het bedoelde.  Met de setstanden 25-14, 25-21, 25-22 en 25-14 kreeg de bezoekende ploeg eigenlijk zelfs nog iets meer dan ze verdienden, maar dat is onze uitdaging voor de komende wedstrijden.

Draisma Dynamo bereikt landelijke bekerfinale

Twee weken geleden plaatste Draisma Dynamo zich al met één been voor de bekerfinale. Woensdagavond moest Heren 1 in Barneveld tegen SSS minstens 2 sets winnen voor een definitieve finaleplaats. Het werd 3-1 voor Dynamo waardoor de ploeg het op zondag 19 februari om 13.00 uur mag opnemen tegen Seesing Personeel│Orion. Lees het wedstrijdverslag van de uitwedstrijd tegen SSS op de website van Draisma Dynamo

Zaterdag 4 februari thuiswedstrijd Heren 1 tegen Nesselande

A.s. zaterdag verkoop inspeelshirts in het Dynamo Café

A.s. zaterdag 28 januari kunnen jeugdleden weer een nieuw inspeelshirt kopen (blauw met oranje bedrukking). Het zijn unisex shirts in de maten S, M, L en XL. De shirts kosten 5 euro per stuk. Graag contant betalen. De verkoop is van 10.00 tot 13.00 uur in het Dynamo Café. Wees er snel bij, op is op!

Intersport Jonker en Dynamo, een goede combinatie

Al decennia lang is Intersport Jonker een trouwe sponsor van Dynamo. De sportzaak voorziet onze topteams Heren 1 en Dames 1 elk jaar weer van nieuwe volleybalschoenen. Daarnaast is Intersport Jonker natuurlijk nog steeds de sportwinkel van Apeldoorn met een zeer uitgebreid assortiment volleybalkleding en accessoires en koop je er het Dynamo wedstrijdtenue. Wist je dat van elke € 100 die je als Dynamo-lid besteedt bij Intersport, Intersport € 2,50 in onze Dynamo clubkas stort? Dit geldt niet alleen voor volleybalartikelen maar voor alle aankopen. Het enige dat je daarvoor moet doen is een gratis Intersport klantenkaart vragen bij de kassa en deze laten registreren op SV Dynamo. Heb je al een klantenkaart? Registreer je Intersport klantenkaart dan op SV Dynamo en verdien automatisch geld voor je club. En uiteraard ook voor jezelf, want een percentage van je aankoopbedrag spaar je op tot een waardecheque!

Een overtuigende 3-0 winst voor Dames 1 in de eerste thuiswedstrijd van 2017!

Nadat we vorige week onze eerste wedstrijd van 2017 jammer genoeg verloren hadden, waren we afgelopen zaterdag extra gebrand om te winnen. Aangezien Laure en Chantal nog niet aan konden sluiten bij de selectie i.v.m. een blessure, deden er twee speelsters uit Dames 2 met ons mee. Tessa heeft besloten om alle resterende thuiswedstrijden weer aan te sluiten bij Dames 1 en Myrthe deed weer mee om Chantal te vervangen.

Heren 2: drie sets goed spelen en toch verliezen

Het loodzware programma van de januarimaand werd vervolgd met weer een uitwedstrijd tegen een andere directe concurrent, namelijk Laudame Financials VCN uit Capelle aan den IJssel. Het beloofde een enerverende strijd te worden en dat werd het ook nu weer. Met vele ups-and-downs aan beide zijden werd het een 2-3 nederlaag (25-22, 24-26, 18-25, 25-16 en 5-15), met het kantelpunt aan het eind van de tweede set. Daar bleken we -ondanks degelijk spel- niet in staat om één van de drie setpoints te benutten, waardoor VCN meer in hun spel kwam en wij het initiatief langzamerhand kwijt raakten.

Gebruik ingang 3 op zaterdag 21 en 28 januari

Twee zaterdagen op rij (21 en 28 januari) kunnen we geen gebruik maken van de ingangen van het Omnisport om bij de zaal te komen. Je kunt alleen via het Dynamo Café (ingang 3) naar binnen.

Draisma Dynamo wint met 3-1 van Polonia London

Het had vanavond makkelijk 3-0 kunnen worden voor Draisma Dynamo. De eerste twee sets waren geen probleem (25-20 en 25-16). Een te hoge foutenlast in de 3e set zorgde er echter voor dat we nog wat langer in het Omnisport mochten blijven. Polonia Londen bleef de hele set dichtbij en trok rond de 20 punten nog een sprintje. Onder aanmoediging van het publiek, de speaker en de mascotte werd het toch nog 24-24. Leuk zo'n spannende eindfase, het publiek ging staan en na 3 onbenutte matchpoints van Dynamo werd het ... 27-29 voor Polonia London. De 4e set liet Dynamo weer zien wie er verdiende te winnen, 25-17. BAM 3-1 winst.