Geduld is een schone zaak, maar wordt beloond voor Dames 1

Afgelopen zaterdag stond voor Dames 1 Ecare Apollo D1 op het programma. Een team waar ze goed tegen kunnen volleyballen, maar waar ze ook altijd hard tegen moeten werken. Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

De eerste competitie wedstrijd tegen Apollo resulteerde thuis in een 3-0 overwinning, maar de bekerwedstrijd die daarop volgde verloren we met 3-2. Kijken hoe het kwartje deze keer zou vallen. Helaas waren we vandaag niet helemaal compleet, omdat Laure afgelopen maandag aan haar knie is geopereerd. Ze werd door onze meegereisde harde kern in de vorm van Fred goed op de hoogte gehouden van het wedstrijdverloop, dus zo was ze er toch nog een beetje bij.

Ons geduld werd van tevoren in ieder geval flink op de proef gesteld. Door een verkeerde berekening waarbij gedacht werd dat Borne echt heel ver weg was, waren we veel te vroeg aanwezig. Voor sommigen onder ons was dit niet zo’n probleem, want die hadden nu lekker de tijd om nog even uitgebreid online te shoppen en lekker te eten. Daarnaast liep de wedstrijd van Apollo H1, die voor ons werd gespeeld, enorm uit. Rond kwart voor 8 konden we het veld pas betreden. Dit werd gelukkig wel een beetje goed gemaakt met de lekkere deuntjes die de DJ draaide, waardoor wij ons goed
konden voorbereiden op de wedstrijd en de sfeer er lekker in kwam. Alsof we nog niet lang genoeg gewacht hadden, werd voor aanvang van de wedstrijd ook nog even de tijd genomen om het 500e Apollo lid te verwelkomen en werd de speelster uitgebreid met spotlight voorgesteld. Hierdoor kwamen we wel achter verborgen talenten, want Manon kwam met een radslag het veld ingevlogen! Daar komt dus die flexibiliteit vandaan! De toon was gezet en de sfeer zat er goed in.

Bijna een uur nadat de wedstrijd had moeten beginnen klonk het eerste fluitsignaal. We vlogen uit de startblokken. Mooie aanvallen gevolgd door een paar aces zorgden direct voor een lekkere voorsprong. Dit wil echter niet zeggen dat dit ons gemakkelijk naar de setwinst bracht. Apollo vocht terug waardoor het een spannende ontknoping werd. Wij hielden ons hoofd echter koel en gelukkig maakten we de set op het nippertje af. 24-26 winst. Wat een lekker begin!

De tweede set slopen er bij onszelf wat meer fouten in en liepen we de hele set een beetje achter de feiten aan. Er werd nog een dubbele wissel ingezet waarbij Lieke en Lynn het veld in kwamen. Lieke legde nog een mooi tactisch balletje neer en bracht ons terug in de wedstrijd tot 22-21, maar helaas konden we dit niet doorzetten en ging de set alsnog verloren met 25-21.

Aangezien Chantal goede voorspellende gaven heeft, die meestal blijken te kloppen, en zij een 3-0 of 3-1 had voorspeld, gingen we vol goede moed die derde set in. We wisten dat er iets aan te doen was, want onze foutenlast moest naar beneden. Zo gezegd, zo gedaan. We besloten weer ons eigen feestje te vieren zoals we in de eerste set hadden gedaan. We kwamen op een redelijke voorsprong van 4/5 punten. Soms liep Apollo wat in, maar uiteindelijk konden we de set lekker uitspelen. Lynn is er nog ingekomen om te serveren en uiteindelijk wonnen we met 20-25!

Let's go! Nog één set te gaan als het aan ons lag. Deze set was vergelijkbaar met set drie. We hadden weer een klein gaatje geslagen en konden dit volhouden. Soms lieten we Apollo toch weer wat dichterbij komen en maakten we het weer onnodig een beetje spannend. Deze set kwamen Lieke en Lynn ook weer in actie door een dubbele wissel en dit deden ze met verve. Lieke serveerde gelijk 2 aces op rij! Toen Lieke voor aan het net kwam werd de dubbele wissel weer terug gedraaid zodat we met drie aanvallers aan het net bleven. De laatste twee punten lieten even op zich wachten, maar Apollo hielp ons uiteindelijk aan winst door de laatste bal uit te serveren. 20-25 en daarmee 3-1! Hoppa! Deze was zoals beloofd voor jou Laure!

De wedstrijd tegen Apollo hebben we vooral met veel plezier en beleving gespeeld. Wanneer we dat doen is de sfeer goed, raken we niet snel in paniek, kunnen we tegen een stootje en wordt er hard voor elkaar gewerkt. Enorm tevreden hebben we deze late avond met onze zure matten en lijflied in de kantine afgesloten. Nu weer een week vol aan de bak om aanstaande zaterdag naar Devoko in Denekamp af te reizen. Als je ook wilt genieten van een leuk team, zorg dan dat je er bij bent om 18.00 uur! Tot dan!