Een overtuigende 3-0 winst voor Dames 1 in de eerste thuiswedstrijd van 2017!

Nadat we vorige week onze eerste wedstrijd van 2017 jammer genoeg verloren hadden, waren we afgelopen zaterdag extra gebrand om te winnen. Aangezien Laure en Chantal nog niet aan konden sluiten bij de selectie i.v.m. een blessure, deden er twee speelsters uit Dames 2 met ons mee. Tessa heeft besloten om alle resterende thuiswedstrijden weer aan te sluiten bij Dames 1 en Myrthe deed weer mee om Chantal te vervangen.

Na helemaal te zijn opgewarmd waren we om 16:30u klaar voor de wedstrijd tegen Prima Donna Kaas uit Huizen. De wedstrijd werd begonnen door onze “mini van de week” Judith De Haan. Judith speelt in team N6.4 en haar favoriete speelster bij Dames 1 is Lynn Zweekhorst. Judith vindt serveren het leukst en dat leverde aan het begin van de wedstrijd meteen een mooi punt op. Nu was het aan ons om dat door te zetten. In de eerste set ging het gelijk op tot 17-17. Daarna wisten wij het gat te slaan en deze set binnen te slepen met 25-21.

In de tweede set hadden we het er wat moeilijker mee. De meiden van PDK gingen beter serveren, waardoor wij het in de pass af en toe een beetje moeilijk hadden. We liepen al snel tegen een achterstand van vier punten aan, maar door hard te vechten en veel plezier te maken kwamen we puntje voor puntje dichterbij. Wij kregen er weer een beetje geloof in, maar ook de tegenstander bleef er hard voor werken. Via 21-24 (drie setpoints tegen dus) kwamen we op 29-29. Tessa kwam erin voor Manon en moest het serverend waar gaan maken. Met een korte, scorende service was het matchpoint en moesten we het toch echt af gaan maken. Door veel ballen te verdedigen en ballen slim weg te leggen ging ook de tweede set met 31-29 naar ons.

In de derde set stonden alle koppen weer dezelfde kant op. Winnen en plezier maken! Iedereen ging er voor de volle 100% voor. Mooie ballen werden er verdedigd en werden mooi afgemaakt aan het net via tactische prikballen en hard geslagen ballen. Elke bal die gescoord werd, werd luid en duidelijk gevierd. Ook mocht Myrthe deze set nog even aan het werk. Ook zij moest zich vanaf de service lijn laten zien. Met 25-15 was ook de derde set voor ons. Een overtuigende 3-0 winst en dat betekent ZINGEN EN ZURE MATTEN!

Volgende week zaterdag spelen we om 19.30 uit tegen Ecare Apollo 8 in Borne. Hebben jullie dan niets te doen dan zien we jullie graag op de tribune. We kunnen jullie aanmoedigingen zeker goed gebruiken!! Onze volgende thuiswedstrijd spelen we op zaterdag 11 februari om 18.00 in het Omnisport.