januari 2014

Zaterdag 8 februari is het Super Super Saturday!

Op zaterdag 8 februari is het weer Super Saturday! Dit keer geen ‘gewone’ Super Saturday. Met zeven Open Club teams die in alle vroegte op pad gaan om een plek in de NK finale te bemachtigen, een miniochtend in onze eigen hal én een Dames 1 en Heren 1 wedstrijd is deze dag uitgeroepen tot Super Super Saturday! Reden voor een feestje met heel veel extra’s. Wat dacht je van een patatkraam voor de deur van het Dynamo Café? En de start van de Limousinegames voor alle jeugdteams?

Dames 1 kampt met blessures

Afgelopen zaterdag stond voor Dames 1 de wedstrijd tegen stadsgenoot Alterno op het programma. Vanwege de blessures was het noodzakelijk om het team aan te vullen met speelsters uit Dames 2 (Romy de Jong, Jesca de Jager en Tessa Baltus) en Dames 3 (Irie Timmer). De wedstrijd eindigde in een dikke 3-0 overwinning voor Alterno maar desalniettemin waren er momenten in de wedstrijd waar we zeker tevreden over mogen zijn. Lees het wedstrijdverslagVolgende week staat er een druk weekend op de planning. Zaterdagavond speelt Dames 1 tegen Sliedrecht Sport in de altijd gezellige en volle sporthal ‘de Stoep’. Aanvang 20:00 uur. Vindt u Sliedrecht net iets te ver weg?  Dan bent u natuurlijk zondag van harte welkom in het Omnisport waar Dames 1 om 14:00 uur begint aan de wedstrijd tegen VC Weert. Hopelijk tot dan!

Heren 2 zet wat recht tegen SSS

Heren 2 won zaterdag de thuiswedstrijd tegen de hekkensluiter, SSS uit Barneveld, met 4-0. Een tegenstander waar wat tegen recht te zetten was, uit werd namelijk een beschamend niveau neergezet. Met de hakken over de sloot werd daar met 3-2 gewonnen. Inmiddels heeft Heren 2 het team versterkt met 'good old' Eric Meijer. Lees het wedstrijdverslag.

Nieuwe shirts voor alle mini coaches

De minicommissie is blij en trots dat alle coaches van de mini’s binnenkort zullen schitteren in nieuwe coach shirts. De nieuwe shirts worden gesponsord door www.goedkoopfeesten.nl. Zaterdag werd het eerste coach shirt overhandigd aan eigenaar René Kok tijdens de mini-ochtend in het Omnisport. René is coach van Meisjes N4.3. Namens de minicommissie en alle coaches, heel erg bedankt!

Draisma Dynamo wint beladen bekerduel

Bekerwedstrijden. Wat is het toch dat duels in het nationale bekertoernooi vaak meer spektakel opleveren dan gewone competitiewedstrijden. Of het nou om volleybal, voetbal, handbal of welke sport dan ook gaat: er gebeurt altijd wat! Vanavond was dat in het volleybalduel tussen Draisma Dynamo en Orion niet anders. Op voorhand viel te verwachten dat er strijd geleverd zou worden, al was het alleen maar omdat de Achterhoekers zich dit seizoen nog slechts in het bekertoernooi kunnen tonen, maar de pot die woensdagavond in Apeldoorn werd gespeeld stroomde bijna over van strijd, beleving, emotie en vechtlust. Wie er niet bij was heeft iets gemist. Het was reclame voor het volleybal, waarbij je wel op het puntje van je stoel móest zitten! Lees het wedstrijdverslag onder 'Lees het hele bericht'.

Trainingen Omnisport a.s. woensdag verplaatst naar sporthal in Zuidbroek (m.u.v. de mini's)

In verband met de bekerwedstrijd van Heren 1 a.s. woensdag 22 januari in het Omnisport tegen Orion, zijn alle (avond)trainingen van woensdag in het Omnisport verplaatst naar de sporthal in Zuidbroek (op de gewone tijden, hier zijn ook 4 velden). De mini's trainen woensdagmiddag wel in het Omnisport. Het openen en sluiten van de hal in Zuidbroek is bekend bij het eerst en laatst trainende team. Teams moeten zelf wel ballen meenemen. De teams die a.s. woensdag in Zuidbroek moeten trainen, ontvangen hierover tevens een mail.

Meisjes A2 boekt mooie 3-1 winst op Labyellov

Meisjes A2 speelde afgelopen zaterdag een pracht van een wedstrijd tegen Labyellov. Coach David Bergsma: "Ik heb genoten. Jammer dat we 1 setje hebben laten liggen, maar wat liep alles lekker, de opslagen, verdediging, set ups, alles was goed." Lees het wedstrijdverslag.

Lees het wedstrijdverslag van Dames 1 en Heren 1 van Super Saturday

Een wedstrijdverslag schrijven over een mooie gewonnen wedstrijd is geen opgave. Daarom hulde aan Dames 1 die, ondanks dat het allemaal niet meezit, toch verslagen blijft schrijven over het wel en vooral over het wee van het Dames 1 team. Lees het wedstrijdverslag van Heren 1 en Dames 1 en bekijk de foto's van Fred Fiets van Super Saturday.

Ook zin in een te gekke volleybalweek in de zomervakantie? Ga op volleybalkamp!

De Nevobo organiseert al tientallen jaren volleybalkampen voor volleyballers van tien tot en met negentien jaar. Onder professionele begeleiding ben je de hele dag bezig met je favoriete sport. Naast fanatieke trainingen en binnen- en buitentoernooien staan er ook nog andere activiteiten op het programma. Er zijn zeven verschillende kampen. In Bathmen en Heukelom worden de zaalvolleybalkampen georganiseerd en terug van weggeweest is er ook weer een beachvolleybalkamp op Texel! Je zit altijd in een groep met leeftijdsgenoten.

Meisjes C5 boekt derde overwinning op rij

Meisjes C5 speelde zaterdag thuis tegen Meisjes C1 van Torpedo. Het werd 4-0 voor onze meiden, setstanden 25-12, 25-09, 25-16 en 25-14. Met de complimenten van coach en verslaggever Marco van de Hel voor jeugdscheidsrechter Julie Wolsink die haar eerste wedstrijd floot: "Voor ik met het verslag begin, wil ik eerst Julie Wolsink een groot compliment geven, het was haar eerste wedstrijd als scheidsrechter en dat ging super!!." Lees het wedstrijdverslag.