februari 2012

Zaterdag laatste wedstrijd dames 1 in reguliere competitie

TFM/DOK trekt zich terug uit de Dela-League, dat was begin deze week het nieuws, maar vandaag staat onderstaand bericht op de website van de NeVoBo.

"De Nevobo ontving vanochtend het bericht van TFM/DOK uit Dwingeloo dat zij haar eerste damesteam per direct terug trekt uit de DELA League. Eerder deze week werd al bekend dat de Dwingeloose damesploeg volgend jaar niet meer zou uitkomen in de hoogste damescompetitie van Nederland. Inmiddels ziet het bestuur van de club tot haar grote spijt geen andere mogelijkheid meer dan ook dit seizoen van haar eerste damesteam voortijdig te beëindigen. De wedstrijden tegen TVC Amstelveen en SV Dynamo Apeldoorn komen hiermee te vervallen."

Zaterdagavond om 20.00uur speelt dames 1 dus haar laatste wedstrijd in de reguliere competitie tegen Taurus in Houten.

Vijf van de acht jeugdteams naar de finale Asics Open

Vandaag hebben vijf van de acht jeugdteams zich weten te plaatsen voor de finale van de Asics Open op zaterdag 7 april. Meisjes D en Jongens D haalden de kruisfinales helaas niet. Meisjes C haalde de kruisfinale wel maar moest het toen opnemen tegen plaatsgenoot Alterno. Meisjes C verloor deze met 2 - 0 (25-18 en 25-14). Alle teams en coaches die de finale hebben bereikt, van harte gefeliciteerd!

Joelle Fama mini van de week bij Dames 1

Dames 1 speelt zondag 19 februari om 14.00 uur tegen Peelpush. Mini van de week is dan Joelle Fama. Joelle is 10 jaar en zit in groep 6 van basisschool de Rank. Haar hobbies zijn dansen, schaatsen, lezen, skeeleren en volleybal. Joelle zit nu 1,5 jaar op volleybal en ze werd vorige seizoenshelft met haar team winterkampioen. Ze speelt momenteel in team N5-3. Een echte favoriet bij Dames 1 heeft Joelle nog niet.

Draisma Dynamo verkozen tot Apeldoornse Sportploeg van 2011

Draisma Dynamo is tijdens de gemeentelijke Apeldoornse sportverkiezingen gekozen tot Apeldoornse Sportploeg van 2011. Zij lieten in de concurrentiestrijd de korfbalploeg Steeds Hoger en de atleten van AV ’34 achter zich. Hiermee werden zij voor de vijftiende keer gekroond tot Apeldoornse Sportploeg. Lees het artikel op de website van de Sportraad Apeldoorn.

Trainingen recreanten in de krokusvakantie

Alle recreanten uit alle groepen (dames, heren en mixed) kunnen volgende week dinsdag en/of donderdag trainen in het Omnisport. Dinsdag 21 februari zijn er twee velden van 20.00 tot 22.00 uur (veld 3 en 4) en donderdag 23 februari is er één veld van 20.00 tot 22.00 uur (veld 3).

Oliebollenactie mini’s

Wie afgelopen zaterdag tijdens de CMV-speeldag goed heeft opgelet, heeft gezien dat de coaches van de mini’s in het nieuw gestoken zijn. Alle coaches hebben de afgelopen week hun nieuwe polo en coachtas ontvangen. De oude tassen en t-shirts waren namelijk hard aan vervanging toe. Dat alle coaches tijdens de wedstrijden weer goed voor de dag kunnen komen, is te danken aan de mini’s. Zij hebben vol enthousiasme zoveel mogelijk zakjes oliebollen en appelbeignets verkocht en dit heeft een goede opbrengst opgeleverd. De actie is zó geslaagd dat de organisatie overweegt ook dit jaar een oliebollenactie op touw te zetten. Op de foto drie teams met hun coach in de nieuwe polo. De minicommissie bedankt alle mini’s voor de enorme inzet!

Nog rode inspeelshirts voor de jeugd te koop

Wil je nog een mooi rood inspeelshirt kopen dan kan dit a.s. zaterdag 11 februari tussen 11.00 en 15.00 uur in het Dynamo Café. De shirts kun je aan de bar verkrijgen en kosten 5 euro, graag contant betalen. Op is op, dus wees er snel bij.

Dankbetuiging

Op maandag 16 januari hebben we onverwachts afscheid moeten nemen van Edith de Vrieze, speelster van Dames 11. Bijgaand de dankbetuiging van Iris & Hans de Vrieze en Jeroen Otten voor een ieder die hen in deze moeilijke periode tot steun is geweest.

Trainingen Krokusvakantie

Tijdens de Krokusvakantie van maandag 20 februari t/m vrijdag 24 februari zijn er geen trainingen in het Omnisport en de Welgelegenhal (voorheen Dynamohal). Dit geldt niet voor de recreanten en de topteams op dinsdag en donderdag. De tijden worden nog bekend gemaakt.

Wedstrijden Midwinterfeest: nabeschouwing en samenvattingen op Volleybal TV

Gisteren konden we genieten van twee A-League partijen tijdens het Midwinterfeest. Draisma Dynamo beet om 17.00 uur het spits af en wist door slim spel met 3-0 te winnen van Landstede volleybal. Dames 1 trof om 20.00 uur een zwaardere tegenstander, Kindercentrum Dames 1, die momenteel een gedeelde tweede plek bezet in de competitie. Hoewel vooraf natuurlijk rekening werd gehouden met een 3-0 verlies partij, was er toch de hoop dat de dames strijdend ten onder zouden gaan tegen stadsgenoot Kindercentrum Dames 1. Dit was helaas niet het geval. Volgens coach Kees Verstraten haalde het team niet het eigen niveau en speelde het te mat en te afwachtend. Zo liet het team collectief een kans lopen om het één van de titelfavorieten moeilijk te maken en hieruit positieve energie te putten. Bekijk de films op Volleybal TV met de nabeschouwing van Dynamo coach Kees Verstraten en de samenvattingen van Draisma- Dynamo - Landstede en Dames 1 -  Kindercentrum Dames 1. Bekijk de foto's van Fred Fiets van Draisma Dynamo tegen Landstede Volleybal.