Bericht van het bestuur

Donderdag 12 maart hebben wij als bestuur het besluit moeten nemen om te stoppen met alle trainingen en het Dynamo Café te sluiten in verband met het Coronavirus. Enige tijd later heeft de Nevobo de competitie beëindigd.

Veel leden zullen zich afvragen wanneer we weer kunnen gaan volleyballen, een wedstrijd kunnen spelen, een team kunnen coachen of bardienst kunnen draaien. We willen allemaal graag ons gewone leven weer oppakken maar niet ten koste van de gezondheid van anderen. Het vraagt veel discipline van ons allemaal om de regels van de overheid en het RIVM te volgen. We hopen dat jullie allen nog gezond zijn en dat het ook met jullie gezin en familie goed gaat en dat het zakelijk allemaal nog te overzien is. Gelukkig is er een lichtpuntje.

Jeugd t/m 18 jaar gaat weer trainen

Voor onze leden t/m 18 jaar is er een versoepeling van de maatregelen. De basisscholen gaan open en de kinderen kunnen gedeeltelijk naar school. Zo worden ouders ook weer een beetje ontlast. Vanaf maandag 11 mei kunnen mini’s tot en met 12 jaar en de jeugd van 13 t/m 18 jaar gaan trainen op de beachvelden bij het Omnisport. We zullen voor de jeugd zoeken naar een vorm die voldoet aan de gestelde voorwaarden. Een bericht van de TC hierover staat inmiddels op de website. Houd voor het vervolg van de trainingen de website in de gaten.

Nieuwe teamindeling

De Technische Commissie (TC) is, samen met de jeugdcommissie, de minicommissie en contactpersonen van de seniorenteams, druk bezig met de concept teamindeling voor het seizoen 2020/2021. Deze publiceren we rond 5 mei op de website. Lees voor meer informatie het bericht van de TC hierover op de website.

Contributie

Het sluiten van het Dynamo Café heeft grote impact, niet alleen vanwege het missen van de gezelligheid, maar ook financieel. Er zijn geen barinkomsten meer. Gelukkig zijn de verhuurders van de sporthallen zo coulant geweest om geen zaalhuur meer door te belasten. Desondanks lopen veel andere kosten wel gewoon door.

We hebben als bestuur besloten om de bestaande afspraken met de trainers te respecteren en ze volledig door te betalen tot de meivakantie omdat we blij zijn met deze vrijwilligers. We hopen dat ze jullie volgend seizoen ook weer training willen geven. De trainers ontvangen nog nader bericht over de declaratie van de trainingen.

De penningmeester heeft alle plussen en minnen op een rijtje gezet en als bestuur hebben we besloten om een korting van 33% op de contributie van het 2e kwartaal te geven. Wij kunnen hiermee het boekjaar rond nihil afsluiten. Wij hopen dat onze leden via de contributie onze vereniging willen blijven steunen. Voor de volledigheid staat onderaan deze pagina informatie van het NOC/NSF over de inning van de contributie. Leden die door de gevolgen van het corona virus in financiële problemen zijn gekomen kunnen contact opnemen met Alice Jonker via leden@svdynamo.nl. Zij zal hier discreet en ruimhartig mee omgaan.

Wij willen alle vrijwilligers bedanken voor hun inzet tijdens het afgelopen seizoen. Met elkaar lukt het ons om Dynamo draaiende te houden. Laten we hopen dat we na de zomer weer op een normale wijze kunnen gaan sporten. Wij wensen iedereen het beste toe in deze bizarre tijd en hou vol!

Met sportieve groet,
Bestuur SV Dynamo Apeldoorn

Informatie van het NOC/NSF over de inning van de contributie:
De inning van contributie bij de leden mag gewoon doorlopen. Ook al is de sportclub dicht voor sporten of trainingen.

Sportraad Apeldoorn zegt hierover het volgende:
"De juridische relatie tussen een sportclub en een lid is het lidmaatschap. De betaling van de contributie is statutair vastgelegd. Als je lid wordt van een vereniging, dan ga je akkoord met de statuten en ben je de contributie verschuldigd. Dan maakt het niet uit of de club haar doelstellingen waar heeft kunnen maken. Contributie blijft verschuldigd. Bij een lidmaatschap is geen sprake van wederkerigheid van rechten en plichten. Dus als een training of activiteit niet kan doorgaan staat dat los van de contributie. De leden blijven deze verschuldigd."