oktober 2011

Heren 2 mist wedstrijdgevoel

Heren 2 heeft al vier wedstrijden gespeeld, maar slechts een daarvan thuis. Gisteren verloren zij in Oostzaan met 3-2 van Compaen.

Dames 1 in personele problemen

Zowel Laerke als Denise kunnen helaas het seizoen bij dames 1 niet afmaken. Omdat ook Thekla tot januari is uitgeschakeld, wordt het dubbel moeilijk om te presteren in de Dela-League. De overige acht meiden hebben er zaterdag alles aan gedaan in Weert, maar voor punten was dit niet genoeg. Het werd 3-0 voor VC Weert. Bekijk de foto's van Wim Heijnen en Roel Ubels.

Film SV Dynamo Dames 1 - Pollux

Zaterdag 22 oktober speelde Dames 1 de eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen Pollux Dames 1. Helaas ging deze wedstrijd met 3-0 verloren maar Wim Burghout maakte er een mooie film van.

Draisma Dynamo Heren 1 door in de CEV cup

Draisma Dynamo Heren 1 heeft vanavond in Kroatië de volgende ronde in de CEV cup veilig gesteld. De returnwedstrijd tegen Mladost Marina Kaštela ging helaas met 3-2 verloren, maar in de beslissende golden set (het stond 1-1) trok Draisma Dynamo aan het langste eind: 12-15. Setstanden waren 25-23, 21-25, 20-25, 25-23 en 15-7.

Asics Open 2012

SV Dynamo doet jaarlijks mee aan de Asics Open, de Nationale Open Jeugd Kampioenschappen. Dit toernooi wordt gezien als het belangrijkste volleybaltoernooi voor de jeugd. De winnaars mogen zich kampioen van Nederland noemen. Vijf jeugdteams van SV Dynamo hebben zich gekwalificeerd voor de finale op zaterdag 7 april: Meisjes en Jongens A, Meisjes en Jongens B en Jongens C.

Finale A-jeugd verplaatst naar 12 mei

In verband met de selectie van een aantal A-spelers voor Jong Oranje heeft de Nevobo besloten de Asics Open finale van de A teams (jongens en meisjes) te verplaatsen van 7 april naar 12 mei. De selectie van Jong Oranje vertrekt al op 6 april voor een aantal oefentoernooien waarna aansluitend de Europese Jeugd Kampioenschappen gespeeld worden. De A teams spelen de finale van de Asics Open op 12 mei in het Omnisport.

Apeldoorn Volleybalstad - Stadsderby: daar hoort een feestje bij!

Op 19 november om 20.00 uur spelen de eerste damesteams van SV Dynamo en Kindercentrum-Alterno tegen elkaar in de Alternohal. Het is toch geweldig dat twee verenigingen in één stad op het hoogste niveau mee doen in de competitie. Deze wedstrijd zal ook de nodige media aandacht krijgen. Zo is TV Gelderland aanwezig om deze wedstrijd te verslaan in beeld.

Zaterdag 29 oktober eerste thuiswedstrijd Heren 1 van dit seizoen

Zaterdag 29 oktober speelt Draisma Dynamo Heren 1 om 20.00 uur thuis in het Omnisport tegen Fusion uit Rotterdam. Met ingang van dit seizoen zijn alle competitiewedstrijden van Heren 1 gratis toegankelijk. Dus kom naar het Omnisport en moedig onze mannen aan!

Draisma Dynamo klaar voor Mladost Marina Kaštela

Woensdagavond 26 oktober om 19.00 uur speelt Draisma Dynamo Heren 1 de returnwedstrijd tegen Mladost Marina Kaštela in Kroatië. Vanmorgen werkte het team een lichte training af in de sporthal waar vanavond gespeeld wordt om een plek in de volgende ronde van de CEV cup. De wedstrijd is live te volgen via de livescore van de CEV of via de twitterpagina van Draisma Dynamo.

Pollux te sterk voor SV Dynamo

SV Dynamo Dames 1 heeft de eerste thuiswedstrijd in de DELA League helaas niet voor een verrassing kunnen zorgen. Pollux was in drie sets te sterk: 17-25, 18-25 en 20-25.

Zaterdag 22 oktober eerste thuiswedstrijd Dames 1 in de DELA League

SV Dynamo Dames 1 maakt dit jaar haar rentree op het hoogste niveau, de DELA League. Zaterdag 22 oktober speelt Dames 1 om 20.00 uur de eerste thuiswedstrijd in het Omnisport tegen Pollux Dames 1. In de geschiedenis van de club is dit het tiende seizoen dat zowel de Heren als de Dames op het hoogste niveau uitkomen. Lees de voorbeschouwing van hoofdtrainer/hoofdcoach Kees Verstraten.