Zaterdag 22 oktober eerste thuiswedstrijd Dames 1 in de DELA League

SV Dynamo Dames 1 maakt dit jaar haar rentree op het hoogste niveau, de DELA League. Zaterdag 22 oktober speelt Dames 1 om 20.00 uur de eerste thuiswedstrijd in het Omnisport tegen Pollux Dames 1. In de geschiedenis van de club is dit het tiende seizoen dat zowel de Heren als de Dames op het hoogste niveau uitkomen. Lees de voorbeschouwing van hoofdtrainer/hoofdcoach Kees Verstraten.

De eerste thuiswedstrijd is meteen een aantrekkelijke affiche. Immers, Pollux Oldenzaal is één van dé instituten in de DELA League, een absolute topploeg in Nederland. Al jaren onder leiding van toptrainer Jan Berendsen. En met inmiddels ook een sterk herkenbaar regionaal Twents karakter. Er wacht onze meiden dus een pittige uitdaging.

Qua resultaat zal het een lastige uitdaging worden, om de sterke competitiestart van vorige week met een dikverdiende 3-2 uitwinst tegen TFM/DOK, thuis een vervolg te geven. Onze doelen liggen dan ook niet bij het resultaat, maar bij de prestatie. Voor het piepjonge Dynamo Dames 1, met als enige een gemiddelde leeftijd onder de 20 jaar, veruit de jongste ploeg in de DELA League, zijn dit soort wedstrijden een mooie manier om zich op te trekken aan het niveau van de gerenommeerde tegenstander. En zo individueel én als team stappen te zetten in onze ontwikkeling.

En wie weet, kunnen we met de steun van het publiek wel boven onszelf uitstijgen?! In elk geval zullen onze meiden met een hoop vechtlust en beleving de strijd aangaan. En hopen we u een mooie aantrekkelijke wedstrijd te kunnen bieden.