januari 2018

In Memoriam Ronald van der Linden

Gisteren bereikte ons het droevige bericht dat Ronald van der Linden afgelopen zondag op 59-jarige leeftijd is overleden. Ronald was al geruime tijd ziek, maar desondanks komt zijn overlijden onverwachts. Na een snelle verslechtering van het ziektebeeld is hij in het bijzijn van zijn lieve vrouw Corry, zoons en hun vriendinnen vredig heengegaan.

Ronald van der Linden… een volleybaldier in hart en nieren. Volleyballend was Ronald een groot deel van zijn leven verbonden aan vv Alterno. Hij maakte deel uit van een vriendenteam, binnen en buiten het veld. Ronald was niet alleen te vinden in het veld, hij stond ook op de bok als scheidsrechter in de top van het nationale zaalvolleybal en beachvolleybal. Ook het Internationale Jeugdtoernooi van Dynamo kon altijd op Ronald rekenen. Tot zijn ziekte hier een paar jaar geleden plotseling een eind aan maakte.

Ronald was een graag geziene en uiterst correcte man met een hart van goud. Samen met zijn vrouw Corry was hij erg betrokken bij het volleybal en vooral bij hun zoons Jeroen en Erik. Ze bezochten vaak de volleybalwedstrijden van hun zoons en de wedstrijden waarbij Jeroen betrokken was als coach.

Onze gedachten gaan uit naar Corry & Jeroen en Erik en hun vriendinnen. We wensen familie en vrienden van Ronald veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Bestuur en leden SV Dynamo Apeldoorn

Correspondentieadres: Wenz Uitvaart, t.a.v. Corry van der Linden, Lierderstaart 1-A, 7364 BH Lieren.

Bij Open Club Meisjes C staat de teller al op 500

Op Facebook heb je het misschien al gezien of misschien is één van de meiden al bij je langs geweest, maar op weg naar de United World Games in Klagenfurt voeren de C-meiden opnieuw actie om hun trip helemaal zelf te bekostigen. Dit maal verkopen de 11 speelsters varkens- en runderrookworsten van Mastenbroek Vleeswaren uit Epe. De kwaliteitsworsten van dit familiebedrijf kosten € 3 per stuk en voor € 10 krijg je er vier. De animo blijkt groot, want in twee weken tijd hebben ze al 500 rookworsten verkocht. Wil je ook meedoen met deze actie? Laat het dan weten door te reageren op Facebook, één van ons aan te spreken of een mailtje te sturen naar c.radstake@hotmail.com. Groetjes Open Club Meisjes C

Gevonden kleding Omnisport

Er lagen weer heel wat spullen in de doos met gevonden voorwerpen bij de ingang naar het Dynamo Café. Ben je iets kwijt? Kijk dan even naar de onderstaande lijst. Alles is gewassen en geschikt om naar Afrika of Moldavië te sturen.

Eigen ingang gebruiken op maandag 29 januari en zaterdag 3 en 10 februari

A.s. maandag 29 januari is het Sportcafé vanaf 17.00 uur gesloten. Graag gebruik maken van onze eigen ingang (3) naar het Dynamo Café. Dit geldt ook voor zaterdag 3 februari en zaterdag 10 februari.

3-1 winst voor Heren 2 in Wageningen

Heren 2 won afgelopen zaterdag met 3-1 van Scylla in Wageningen. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Jorg Radstake.

Dames 1 verliest thuis met 3-1 van VVU

Dames 1 speelde afgelopen zaterdag thuis tegen VVU. Lees het wedstrijdverslag onder 'lees het hele bericht'.

Jumbo Wiegmans Apeldoorn en SV Dynamo werken samen aan een gezonde kantine

Op 27 januari en 3 februari 2018 (mini- en jeugdochtend) levert Jumbo Wiegmans gratis fruit voor in het Dynamo Café. Sinds november 2017 is Jumbo Wiegmans als Ambassadeur aan SV Dynamo verbonden. Insteek van dit sponsorschap is de gezonde kantine. Bas Wiegmans van Jumbo Wiegmans gaat samen voor een gezondere leefstijl en dat betekent ook meer gezonde voeding in de sportkantine. Daarom gaan we tijdens de mini- en jeugdochtenden gratis fruit beschikbaar stellen.

Heren 2 wint met 3-1 van Sovoco

Heren 2 won zaterdag thuis met 3-1 van Sovoco. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Jorg Radstake.

Stroopwafelactie Open Club Meisjes C groot succes

Afgelopen zaterdag hebben jullie ons vast wel gezien tijdens de wedstrijd van H1 met onze stroopwafelactie. Als meisjes C Open Club voeren we actie om kleine en grote sponsorbedragen binnen te halen voor onze trip van 20 t/m 24 juni naar de United World Games in Klagenfurt (Oostenrijk).  Deze eerste actiedag was een groot succes, met een opbrengst van maar liefst € 216. Gezien het succes van deze actie, zullen we ook op zaterdag 10 februari voor, tijdens en direct na afloop van de wedstrijd van H1 een heerlijke versnapering  verkopen. Bij de boodschappen in die week hoeft u dus niets lekkers mee te nemen.... In de komende maanden volgen nog meer acties waaronder de ‘rookworsten-actie’ en ‘de club van 30’, maar dat ziet u vanzelf. Groetjes Open Club Meisjes C

Meisjes C6 op bezoek bij Sakura Budo

Dinsdag 16 januari waren de meiden van Meisjes C6 te gast bij Sakura Budo. Om 16:30 stapten de meiden de judomat op, waar ze les kregen van Meester Sven Borst. Er werd begonnen met een tikspelletje, 1 tegen 1, waarbij je de ander op de schouder moest proberen te tikken, zonder zelf getikt te worden. Daarna wat zelfverdediging. Hoe zorg je dat je blijft staan als iemand je probeert om te duwen of schoppen en hoe moet je dan eigenlijk schoppen. Eerst natuurlijk nog wat voorzichtig maar langzaam aan ging dat allemaal steeds harder. Vervolgens kregen de meiden les in: "hoe vang je jezelf op als je naar de grond gaat". Hierbij werd er wat afgerold. Rollen vanuit zitten op de grond, zitten op de knieën, zijwaarts rollen, achterwaarts rollen met als absoluut hoogtepunt naar voren springen over een stootkussen, waarna je door een teamgenoot naar achter wordt geduwd om dan achteruit weg te rollen. Na al het rollen was het tijd voor nog een klein beetje zelfverdediging. Na deze leuke les hebben we de dag afgesloten bij een van de speelsters thuis met een lekker frietje. We willen graag Meester Sven hartelijk bedanken voor deze ontzettend leuke les.