februari 2016

Eindelijk weer winst voor Dames 1

Afgelopen zaterdag stond voor de Dames 1 de uitwedstrijd tegen Sliedrecht Dames 2 op het programma. De wedstrijd begon niet goed, 2-0 in sets achter. Set 3, 4 en 5 gingen echter wel naar Dynamo. Lees het wedstrijdverslag.

Komende week twee thuiswedstrijden Heren 1

Heren 1 speelt de komende week de laatste competitiewedstrijden van de Eredivisie. Zondag 28 februari een uitwedstrijd in Doetinchem tegen Seesing Personeel│Orion. Het duel in Topsporthal ‘Achterhoek’ begint om 16.00 uur. Daarna volgen er nog twee thuiswedstrijden. Op woensdag 2 maart om 20.00 uur de inhaalwedstrijd tegen Prins/VCV en op zaterdag 5 maart om 20.00 uur de thuiswedstrijd tegen ARBO Rotterdam/Fusion. De Play-offs starten op zondag 13 maart.

Module Mentale Weerbaarheid voor het JAC

Voel jij je weleens onzeker op de bok? Aangevallen door spelers, de coach of het publiek?  Vind je het moeilijk om soms een beslissing te nemen? Dave Koppelaar, Nevobo scheidsrechteropleider en cursusleider mentale weerbaarheid voor diverse sportbonden, vertrok in alle vroegte uit Roosendaal (nb) om op enthousiaste en humoristische wijze onze jonge scheidsrechters handvatten te geven om (nog) weerbaarder te worden en (nog) beter in staat te zijn om met bijzondere situaties om te gaan.

Dynamo Dames 1 treft lastige tegenstander in return tegen Apollo Dames 1

Dames 1 speelde afgelopen zaterdag thuis tegen Apollo. Lees het wedstrijdverslag.

Wissels zorgen voor ommekeer bij Heren 2

Heren 2 speelde zaterdag thuis tegen VoCASA. Met de setstanden 25-21, 24-26, 27-25 en 25-22 werd het 3-1 en daarmee een feestje voor Dynamo. Lees het wedstrijdverslag van trainer/coach Jorg Radstake.

Geen finaleplaats voor Draisma Dynamo in het bekertoernooi

Draisma Dynamo is er vanmiddag niet in geslaagd zich te plaatsen voor de finale van de beker. De mannen gingen goed van start en pakten de 1e set (22-25). Set 2 en 3 waren duidelijk voor Lycurgus met 25-16 en 25-17. In een spannende vierde set liep Dynamo vaak een paar puntjes voor, had meerdere setpoints, maar slaagde er niet in de set te pakken. Lycurgus had een paar matchpoints en verzilverde deze op 33-31. Net als vorig jaar staan Abiant Lycurgus en Landstede Volleybal in de finale van de beker. De bekerfinale start morgen om 13.00 in het Topsportcentrum in Almere.

Trainersduo Draisma Dynamo verlengd met twee jaar

De Stichting Topvolleybal Dynamo maakt bekend dat het de contracten met trainer/coach Bas Hellinga en diens assistent bij Draisma Dynamo, Justin Sombroek, met twee jaar heeft verlengd. Wim Jonker, bestuurslid technische zaken van de stichting, laat weten dat de samenwerking met het trainersduo van beide zijden als bijzonder goed wordt ervaren. “Bovendien vullen Bas en Justin elkaar ook prima aan.”

Meisjes MB5 dwingt een 5e set af

Afgelopen zaterdag heeft ook MB 5 zijn eerste wedstrijd gespeeld van dit jaar.`En wat voor een wedstrijd. De eerste set moesten we nog weer wennen aan het spelen van een wedstrijd , we wisten elkaar nog niet altijd te vinden. Ook was nog niet iedereen scherp genoeg hierdoor verloren we de eerste set met 13 – 25. De tweede set was al een stuk beter en speelde ook Fabiënne voor het eerst mee in ons team en niet onverdienstelijk.  De set ging al een stuk beter maar werd helaas nog wel verloren met 22 – 25. De derde set was er één waar alles steeds beter ging en waar een ieder speelde voor de winst. Deze werd gewonnen door de meiden met 25 – 22.

MB5

Meisje B5

Maikel van Zeist gasttrainer bij Meisjes C5

Vandaag verzorgde Heren 1 speler Maikel van Zeist een deel van de training bij Meisjes C5. De speelsters waren bij een Heren 1 wedstrijd ballenmeisje geweest en Maikel wilde op deze manier iets terug doen. Na een kennismakingsrondje wist iedereen wie Maikel was en Maikel wist wat de meiden met volleybal nog wilden bereiken. Hierna was het tijd om warm te worden! Met Maikel voorop volgde een gevarieerde warming up waarbij Maikel zelf alle oefeningen voor- en meedeed. Na nog een aantal rek- en strek oefeningen speelden 6 speelsters van MC5 een wedstrijdje tot de 10 tegen Maikel. MC5 won de wedstrijd nipt met 11-9. Trainer David Bergsma pakte hierna de training weer over. Maikel, fijn dat je er was, leuk dat onze jeugd van je kan leren.