Trainersduo Draisma Dynamo verlengd met twee jaar

De Stichting Topvolleybal Dynamo maakt bekend dat het de contracten met trainer/coach Bas Hellinga en diens assistent bij Draisma Dynamo, Justin Sombroek, met twee jaar heeft verlengd. Wim Jonker, bestuurslid technische zaken van de stichting, laat weten dat de samenwerking met het trainersduo van beide zijden als bijzonder goed wordt ervaren. “Bovendien vullen Bas en Justin elkaar ook prima aan.”

Hellinga en Sombroek zijn sinds begin van het huidige seizoen verantwoordelijk voor Draisma Dynamo. “We zitten regelmatig met elkaar om tafel en tijdens de gesprekken blijkt dat onze ambities prima op elkaar aansluiten”, aldus Jonker. “We hebben de ambitie uitgesproken om binnen nu en vijf jaar het programma te willen uitbreiden van de huidige 18 trainingsuren per week naar een volledig programma. Vandaar ook dat we niet met één maar gelijk met twee jaar hebben verlengd. Daarnaast hebben we de intentie uitgesproken graag nog langer met elkaar te willen samenwerken.”

Uiteraard zijn beide trainers bijzonder tevreden met hun contractverlenging. Bas Hellinga: “Ik ben blij om bij deze mooie club verder te kunnen en mogen werken.” De trainer/coach heeft het dan ook erg naar zijn zin in Apeldoorn. “In deze ambitieuze omgeving voel ik me helemaal thuis, en ik wil me dan ook graag inzetten om met Dynamo tot de absolute top van Nederland te behoren.” Ook Justin Sombroek wilde graag verder bij Draisma Dynamo. “De prettige samenwerking met Bas en andere betrokkenen rondom het team maken dat ik graag mijn contract wilde verlengen. Met deze groep mensen heb ik vertrouwen in de toekomst. Ook de wens van de club om jonge spelers te laten doorstromen spreekt mij erg aan. Het is mooi dat ik hierin een rol kan spelen.”

Onder leiding van het duo Hellinga/Sombroek wist Draisma Dynamo zich te plaatsen voor de play-offs van de eredivisie. De ploeg plaatste zich ook voor de final four van het nationale bekertoernooi waarvan dit weekeinde in Almere de (halve) finales worden gespeeld. Draisma Dynamo krijgt derhalve de kans om voor het eerst sinds 2011 weer een prijs te pakken.