Eindelijk weer winst voor Dames 1

Afgelopen zaterdag stond voor de Dames 1 de uitwedstrijd tegen Sliedrecht Dames 2 op het programma. De wedstrijd begon niet goed, 2-0 in sets achter. Set 3, 4 en 5 gingen echter wel naar Dynamo. Lees het wedstrijdverslag.

Eindelijk weer (verdiend) winst voor Dynamo Dames 1!

Zaterdag 27 februari stond de uitwedstrijd tegen Sliedrecht DS2 op het programma. In een iets andere samenstelling stapten we om 14:30 uur in ons busje. Deze wedstrijd misten we Chantal, die afgelopen dinsdag succesvol geopereerd is aan haar knie, en Manon die aan het genieten was van een wintersport vakantie. Gelukkig kregen we versterking van Lynn en Loreen uit Dames 2 en zat het busje daardoor toch lekker volgeladen!

De wedstrijd stond om 17:15 uur op het programma, maar doordat een eerdere wedstrijd uitliep klonk uiteindelijk om 17:50 uur het eerste fluitsignaal. We startten de wedstrijd met Irie als spelverdeelster, Lisette en Lisanne op midden, Nicole en Caya op de buitenkant, Joyce op de diagonaal en Rosan als libero. Waar we het in de kleedkamer over gehad hadden, Sliedrecht zal er meteen vol in vliegen, gebeurde ook daadwerkelijk vanaf het begin. We moesten hard aan de bak om hier wat tegenover te zetten. We liepen continu iets achter de feiten aan, maar op 23 – 23 trokken we de eerste set gelijk. Helaas konden we dit niet ver genoeg doortrekken en ging de eerste set met 25 – 23 nipt verloren.

Set twee startten we met dezelfde opstelling. Ook deze set hadden we het zwaar. We kregen de bal moeizaam aan de andere kant op de grond en Sliedrecht bleef vol gas geven. Op 16 – 22 bracht Marinus Melanie in het veld voor Irie, maar helaas kon ook dit de set niet meer keren. De tweede set ging met vrij ruime cijfers, 25 – 19, ook naar Sliedrecht.

Wanneer konden we nou eindelijk de slechte reeks die we vanaf het begin van het nieuwe jaar hadden ingezet weer omkeren? Wanneer gaan we nou eindelijk weer eens ons eigen spel spelen? Dit is wat er ongetwijfeld bij velen van ons door het hoofd spookte bij een 2 – 0 achterstand. De derde set voerde Marinus een aantal wijzigingen door. Melanie, die de vorige set voor Irie was ingevallen, bleef staan. Daarnaast ging Joyce naar de passer loper positie voor Caya en startte Lynn op de diagonaal. Plezier!!! Dat was het motto voor deze set. Want we weten dat als we genieten we harder gaan werken en dan komen we vanzelf in ons spel. Deze set liepen wij telkens net een stukje voor, totdat we bij de 20 punten aanbelandden. De slotfase van deze set was spannend en voor ons ontzettend belangrijk. Op 20 – 22 kwam Caya erin voor Joyce en op 22 – 23 kwam Joyce weer terug voor Caya. Lisanne zet in deze laatste fase een aantal goede serves neer. Na twee set- en matchpoints van Sliedrecht te hebben weggewerkt, pakten we met 27 – 29 de derde set. Wat een ontlading. We leefden nog!!

Er groeide weer hoop en met dezelfde vechtersmentaliteit stapten we de vierde set met hetzelfde team het veld in. Niet lang daarna stond er echter 1 – 6 op het scorebord voor Sliedrecht. Uiteindelijk braken we hun serve serie en kregen wij Nicole aan serve. Wat zij konden, konden wij ook. Nicole serveerde ons weer terug in de wedstrijd! Ook Lisanne was vanaf de achterlijn weer sterk. Een ander hoogtepunt in deze set was een pancake van Melanie, welke zeldzaam zijn... In eerste instantie afgefloten door de scheidsrechter, maar toen ongeveer het hele team op hem af kwam stormen, kon hij niet anders dan dubbelfout geven. Uiteindelijk vlogen we over Sliedrecht heen en werd er aan de buitenkanten veelvuldig gescoord. Dit resulteerde in 17 – 25 winst in de vierde set! Eindelijk weer een punt verdient!

Nu we zo ver waren gekomen, moesten we ons natuurlijk wel belonen. Marinus had erover nagedacht en stuurde Irie als spelverdeelster het veld in, Lisanne en Lisette op midden, Nicole en Joyce op de buitenkant, Caya als diagonaal en Rosan als libero. Dit alles met als voorbedachte rade te wisselen wanneer Caya achterspeelster en Irie voorspeelster werden, om er zo voor te zorgen dat we drie aanvalsters aan het net hielden. Op een stand van 4 – 6 kwam Lynn erin voor Irie en na één rally zonder spelverdeelster te hebben gespeeld, volgde op 5 – 6 ook de wissel van Melanie voor Caya. Op 5 – 8 wisselden we van speelhelft en hebben we Sliedrecht nog één punt gegund. Met een ruime winst van 6 – 15 in de vijfde set hadden we eindelijk weer een wedstrijdwinst op zak!!! Een 2 – 0  achterstand omgezet in 2 – 3 winst. Wat een heerlijk gevoel en wat hadden we dit nodig!

Het positieve gevoel en geloof in eigen kunnen smaakt naar meer. Volgende week willen we dit gevoel in de uitwedstrijd tegen Utrecht vasthouden en de punten weer meenemen naar Apeldoorn. Daarna een weekje rust om vervolgens op zaterdag 19 maart om 16:30 uur weer aan te treden in het Omnisport tegen Orion DS1. Hopelijk tot dan!!