mei 2013

Wedstrijdschema Bedrijventoernooi 2013 bekend

Het wedstrijdschema en het toernooireglement van het 27e Bedrijventoernooi is gepubliceerd op www.toernooi.nl.

Dynamo rouwt om Ingrid Visser en Lodewijk Severein

Het bestuur van SV Dynamo Apeldoorn en Stichting Top is diep geschokt door het nieuws dat Ingrid Visser, ex-volleybal international en Lodewijk Severein, in de jaren zeventig ook speler van Dynamo Heren 1, in Spanje op gewelddadige wijze om het leven zijn gebracht. Leden en bestuursleden leven mee met de familie en vrienden van Ingrid en Lodewijk en wensen hen veel sterkte toe met dit enorme en onbegrijpelijke verlies. Op internet is een online condoleanceregister geopend waar u uw medeleven kunt betuigen aan de familie en vrienden van Ingrid en Lodewijk.

Foto's Jeugdkamp 2013

Afgelopen weekend trokken zo'n 50 jeugdleden en begeleiders naar Meppen in Drenthe voor een onvergetelijk jeugdkamp! De weersvoorspellingen waren dramatisch slecht, het hele weekend regen en kou, maar gelukkig  hebben ze het soms bij het verkeerde eind.... Bekijk de foto's van het jeugdkamp.

Het verhaal van Doezum 2013

Na een heel jaar kruisjes zetten op de kalender was het dan eindelijk woensdag 8 mei. Tijd om naar het hoge noorden te trekken om het meerdaags jeugdtoernooi in Doezum te gaan spelen. Dit jaar was Dynamo met vier teams: meisjes A en B, en jongens B en jongens Top. Lees het verslag.

In juni met korting naar de World League wedstrijden in het Omnisport

De mannen van bondscoach Edwin Benne verrasten vorig jaar vriend en vijand door zich, na het veroveren van de European League, via Dominicaanse Republiek en Portugal te plaatsen voor de World League. Oranje is terug in de belangrijkste landencompetitie van de wereld! Het Omnisport in Apeldoorn vormt het decor voor de vier thuisduels van de Oranje volleybalmannen. Op 8 en 9 juni staat de dubbel tegen Japan gepland, twee weken later zal Nederland opnieuw haar krachten meten met Portugal.

Eindfeest!

Joost Joosten nieuwe trainer Dames 1

PERSBERICHT - Ex-topvolleyballer Joost Joosten wordt met ingang van vandaag de nieuwe trainer van Dames 1 van SV Dynamo Apeldoorn. Dames 1 komt sinds het seizoen 2011/2012 uit in de DELA Eredivisie. Naast het hoofdtrainerschap van Dames 1 zal Joosten ook een bijdrage leveren aan het vorm geven van de jeugdopleiding en de damestoplijn en het begeleiden en opleiden van trainers binnen de vereniging. SV Dynamo is zeer verheugd dat de veelzijdige en ervaren Joosten op zo’n korte termijn deze belangrijke positie binnen de damestoplijn van de vereniging wil invullen.

Schrijf je deze week nog in voor het 27e Bedrijventoernooi!

Heb je zin om in juni nog een paar avonden te volleyballen in het Omnisport, schrijf je dan deze week nog in voor het Bedrijventoernooi! Dit kan tot en met vrijdag 24 mei. Je hoeft geen volleyballer te zijn om mee te kunnen doen. Iedere sportieve en gezellige groep van teamgenoten, teamouders, commissieleden, collega's, buren, vrienden of kennissen kan meedoen met het Bedrijventoernooi. Dit kan met een heren- of mixed team (damesteams kunnen meespelen in de mixed competitie) en op drie niveaus (oplopend): beginners, recreatie of prestatie.

Scheidsrechters bedankt!

Vorig jaar rond deze tijd was het uitermate spannend of de vereniging wel alle promotieklasseteams mocht inschrijven voor de competitie. Reden: onvoldoende scheidsrechters. Hoe staan we er nu voor?  Naast onze oud-gedienden Jan de Groot en Peter van Vliet waren dit seizoen namens onze vereniging Britt Hartkamp, Marit Koning en Jeroen van der Linden voor het eerst als scheidsrechter actief in de promotieklasse en regiodivisie. Dames en heren, heel hartelijk dank voor jullie inzet. Dank gaat ook uit naar Rob Noort van Nederwoon verhuurmakelaars B.V. Mede door Rob’s bijdrage was het mogelijk om jonge mensen te interesseren om wedstrijden in andere hallen in de regio te fluiten. De ingezette verjonging van ons scheidsrechtercorps gaat volgend seizoen nog verder. Niels Jacobsen (16) zal komend seizoen de jongste scheidsrechter zijn die in de regio gaat fluiten. Klasse Niels!
Bart Bosman jr was dit seizoen scheidsrechter in de 2e divisie. Op grond van zijn goede beoordelingen gaat Bart volgend seizoen wedstrijden fluiten in de 1e divisie; Bart gefeliciteerd.

Nieuwe teamindeling Dames bekend

De nieuwe teamindeling voor de Dames staat op de site. De trainingstijden staan bij de teams. Bij Dames 9, 10, 11, 12 en 13 zijn er kleine wijzigingen. De trainingstijden voor deze teams blijven hetzelfde.Voor Dames 7 en 8 is er een gezamenlijke groepstraining op woensdag van 18.00 tot 19.30 uur in het Omnisport. Voorlopig wordt er in deze trainingsgroep getraind en hieruit worden de nieuwe teams (Dames 7 en Dames 8 ) samengesteld. Op de trainingstijd van Dames 8 (vrijdags van 21.00 tot 22.30 uur in het Omnisport) traint Dames 8 in de oude samenstelling én de speelsters die op woensdag niet kunnen trainen. Voor vragen of extra informatie kun je terecht bij de seniorencomissie dameslijn, Peter de Vries of Ilse van Beusekom.