Joost Joosten nieuwe trainer Dames 1

PERSBERICHT - Ex-topvolleyballer Joost Joosten wordt met ingang van vandaag de nieuwe trainer van Dames 1 van SV Dynamo Apeldoorn. Dames 1 komt sinds het seizoen 2011/2012 uit in de DELA Eredivisie. Naast het hoofdtrainerschap van Dames 1 zal Joosten ook een bijdrage leveren aan het vorm geven van de jeugdopleiding en de damestoplijn en het begeleiden en opleiden van trainers binnen de vereniging. SV Dynamo is zeer verheugd dat de veelzijdige en ervaren Joosten op zo’n korte termijn deze belangrijke positie binnen de damestoplijn van de vereniging wil invullen.

De 32-jarige Joosten speelde jarenlang topvolleybal op het hoogste niveau en was afgelopen jaar assistent trainer/coach van Draisma Dynamo Heren 1. Ook komend seizoen blijft Joosten actief als assistent trainer bij Heren 1. Daarnaast werkt Joosten bij de Stichting Topsporters in Bedrijf waar hij advies en begeleiding geeft op het gebied van ‘gezondheidsmanagement’ en ‘jeugd met ambitie’.

De veelzijdige Joosten past hiermee uitstekend in de ambities van SV Dynamo om met Dames 1 mee te draaien in de top van de landelijke eredivisie, structureel eigen talent op te leiden en jeugdspelers te laten doorstromen naar het top niveau.