juni 2020

Open voorbereidingstoernooi voor de jeugd

2e editie van Apeldoorn Volleybalstad Voorbereidingstoernooi

Vorig jaar ging de 1e editie van het Apeldoorn Volleybalstad Voorbereidingstoernooi van start, op initiatief van de NeVoBo, Dros-Alterno en SV Dynamo. Dit geweldige toernooi werd georganiseerd als side-event van het EK-volleybal in september en was een groot succes! Hierdoor hebben wij besloten om er als Dros-Alterno en SV Dynamo op zaterdag 12 en zondag 13 september een gevolg aan te geven en meer teams uit de regio uit te nodigen om aan het voorbereidingstoernooi voor jeugdteams deel te nemen.

Gevonden kleding Omnisport

Gevonden en gewassen kleding Omnisport nog terug te vragen tot 20 juli daarna gaat het naar Moldavië of Afrika.

Informatie bij:
Henk van den Hazel
hwvandenhazel@hetnet.nl

Engelse diagonaal Nathan Fullerton maakt selectie Heren 1 rond

Met het vastleggeven van de 22-jarige diagonaal Nathan Fullerton heeft Draisma Dynamo de selectie voor het seizoen 2020-2021 rond. De twee meter lange Engelsman was de afgelopen twee seizoenen actief voor het Volleyball Raiffeisen Waldviertel Team in de Oostenrijkse Bundesliga.

Thuis in Willesden, in het noordwesten van Londen, kreeg Fullerton het volleybal met de paplepel ingegoten. Zijn ouders Stuart en Charmaine waren in het verleden beide Engels international. Ook tweelingzus Paige en zijn oudere zus Stacey hebben het volleybaltalent niet van vreemden. Alvorens hij naar Oostenrijk vertrok, verdedigde de Londenaar in eigen land de kleuren van het in de National League uitkomende Team Northumbria.

Van de voorzitter

Beste leden, inmiddels zijn we bijna drie maanden verder na het begin van de coronacrisis. Een periode met veel beperkingen in ons dagelijks leven waarin we niet de dingen kunnen doen die we altijd zo graag doen. Helaas hebben we in deze coronatijd al afscheid moeten nemen van een van onze leden, Ineke Beuker. Na Ineke zijn nog twee goede bekenden van Dynamo overleden: Herman Bos (oud-voorzitter) en Saakje Boermans (vrijwilligster van de vereniging en gastvrouw van de Stichting Top). Heel verdrietig dat we in deze tijd niet op de ons vertrouwde manier afscheid konden nemen van Ineke, Herman en Saakje en de families niet persoonlijk konden condoleren. De rouwstoet van Saakje rond het Omnisport en het Dynamo Café was indrukwekkend. Saakje was alom bekend en geliefd en het was mooi om te zien dat veel leden langs de route stonden om Saakje de laatste eer te bewijzen. Ik wens vanaf deze plaats de families veel sterkte toe met hun verlies. De lockdown is nu wat versoepeld maar voorlopig moeten we nog afstand houden. Gelukkig kunnen de kinderen wel weer naar school (wat zal het thuis rustig zijn..) en zijn de terrassen weer open.

Beachen

Veel teams zijn al weer druk aan het volleyballen op de beachvelden tegenover ons Dynamo Café. De technische commissie heeft net zolang gepuzzeld tot er een trainingsrooster lag waarbij alle teams minimaal 1 uur kunnen trainen. De beachvelden zijn nu alle dagen van 16.00 uur tot 21.45 uur bezet. Uiteraard houden we bij de trainingen rekening met de regels van het RIVM. Jullie hebben vast en zeker al opgemerkt dat de keet bij de beachvelden nodig aan vervanging toe is. We zijn blij te kunnen melden dat we plannen maken om hier wat anders neer te zetten.

Op 5 en 12 september Apeldoorn Volleybaltoernooi

Zaterdag 5 en 12 september is de tweede editie van het Apeldoorn Volleybaltoernooi.

Na het geweldige succces van vorig jaar hebben mensen van de Nevobo, Alterno en Dynamo weer de handen ineen geslagen om kwalitatief sterke oefentoernooien mogelijk te maken.
Op zaterdag 5 september spelen de senioren in diverse hallen in Apeldoorn en op 12 september is het de beurt aan de jeugd.

De organisatie is enkele dagen geleden gestart en als er meer bekend is over de invulling van deze dagen laten we het via deze site weten. Heb je nu al vragen stuur dan een mailtje naar apeldoornvolleybal@svdynamo.nl.