Van de voorzitter

Beste leden, inmiddels zijn we bijna drie maanden verder na het begin van de coronacrisis. Een periode met veel beperkingen in ons dagelijks leven waarin we niet de dingen kunnen doen die we altijd zo graag doen. Helaas hebben we in deze coronatijd al afscheid moeten nemen van een van onze leden, Ineke Beuker. Na Ineke zijn nog twee goede bekenden van Dynamo overleden: Herman Bos (oud-voorzitter) en Saakje Boermans (vrijwilligster van de vereniging en gastvrouw van de Stichting Top). Heel verdrietig dat we in deze tijd niet op de ons vertrouwde manier afscheid konden nemen van Ineke, Herman en Saakje en de families niet persoonlijk konden condoleren. De rouwstoet van Saakje rond het Omnisport en het Dynamo Café was indrukwekkend. Saakje was alom bekend en geliefd en het was mooi om te zien dat veel leden langs de route stonden om Saakje de laatste eer te bewijzen. Ik wens vanaf deze plaats de families veel sterkte toe met hun verlies. De lockdown is nu wat versoepeld maar voorlopig moeten we nog afstand houden. Gelukkig kunnen de kinderen wel weer naar school (wat zal het thuis rustig zijn..) en zijn de terrassen weer open.

Beachen

Veel teams zijn al weer druk aan het volleyballen op de beachvelden tegenover ons Dynamo Café. De technische commissie heeft net zolang gepuzzeld tot er een trainingsrooster lag waarbij alle teams minimaal 1 uur kunnen trainen. De beachvelden zijn nu alle dagen van 16.00 uur tot 21.45 uur bezet. Uiteraard houden we bij de trainingen rekening met de regels van het RIVM. Jullie hebben vast en zeker al opgemerkt dat de keet bij de beachvelden nodig aan vervanging toe is. We zijn blij te kunnen melden dat we plannen maken om hier wat anders neer te zetten.

Vanaf 1 september weer volleyballen in de zaal

Het einde van het seizoen nadert en eindigt dit jaar op een vreemde manier. We kijken allemaal uit naar 1 september als we weer mogen volleyballen in de zaal. Hoe dat precies in zijn werk zal gaan weten we op dit moment nog niet. Kunnen ouders dan weer op de tribune naar de wedstrijden van hun kinderen kijken? En hoeveel mensen mogen er tegen die tijd tegelijk in het Dynamo Café? Afwachten maar. De Nevobo zal binnenkort de clubs informeren over het protocol.

Startdagen op 5 en 12 september

We beginnen het komende seizoen met twee startdagen op 5 en 12 september. Op zaterdag 5 september spelen de senioren in diverse hallen in Apeldoorn oefenwedstrijden en op 12 september is het de beurt aan de jeugd. Een aantal vrijwilligers is alweer druk bezig met de organisatie. Op één van beide dagen zullen we onze jubilarissen huldigen en de kerstkampioenen van de mini’s en de jeugd. Ook maken we dan de vrijwilliger van het jaar bekend. Zodra het programma definitief is, publiceren we dit op de website.

En dan hebben we natuurlijk nog onze leden die geslaagd zijn. Het bestuur feliciteert hen van harte met hun diploma en wenst iedereen succes met de vervolgstudie of een nieuwe baan.

Tot slot wens ik iedereen een fijne zomerperiode toe.

Namens het bestuur,

Jan Lit