maart 2014

Ga mee volleyballen in Meijel!

In het laatste weekend van juni organiseert volleybalvereniging Peelpush uit Meijel voor de 28e keer haar internationale buitentoernooi, het ‘Xtreme Peelpush’-toernooi. Jaarlijks doen er zo’n 400-500 teams mee, van vrijdag t/m zondag. Volleyballen, feesten en kamperen, onder het motto ‘(Volleybal)boy meets (volleybal)girl in Meijel!’Kijk voor meer informatie op de toernooifolder of de website. Hier staat ook het inschrijfformulier.

Inschrijvingen Junior Beachcircuit geopend

De lente is weer aangebroken en dat betekent dat het einde van de zaalcompetitie in zicht is en dat velen het vizier langzaam op het beachvolleybal gaan richten. Wil jij een heel seizoen op jouw niveau beachvolleyballen? Vanaf mei tot en met augustus kan er weer volop mee worden gedaan aan het Junior Beachcircuit 2014. In elke regio organiseert de Nevobo in samenwerking met lokale verenigingen een aantal beachvolleybaltoernooien. Dit zijn gezellige toernooien waar jij met je vrienden op je eigen niveau wedstrijden kunt spelen. Maakt niet op welk niveau je speelt of hoe vaak je mee doet, iedereen kan meedoen!

Heren 2 nog aan kop

Na vorige week de koploper van dienst te hebben verslagen, mocht Heren 2 zaterdag naar de nummer 10 van de competitie, Side Out uit Slagharen. Het werd een degelijke 4-0 overwinning en met nog twee wedstrijden te gaan en 1 punt voorsprong heeft Heren 2 alles in eigen hand. Aankomende week komt Sovoco op bezoek in het Omnisport, de wedstrijd begint om 16.00 uur! Lees het wedstrijdverslag

Eerste verlies voor Meisjes A2

Meisjes A2 speelde donderdagavond om 19.30 uur in Haaksbergen tegen Isivol, een tegenstander die op de 5e plaats staat. De meiden begonnen niet helemaal scherp want de eerste set ging met 25-15 naar Isivol. De tweede en de derde waren met 25-21 en 25-19 wel voor Dynamo maar de vierde ging met 25-17 weer naar Isivol. Een spannende vijfde set volgde waarbij de meiden van Isivol uiteindelijk de wedstrijd met 19-17 op hun naam mochten schrijven. Lees het wedstrijdverslag.

Meisjes C5 kampioen!

Meisjes C5 speelde zaterdag een belangrijke wedstrijd tegen Voorwaarts, de nummer 2 op de ranglijst. Voorwaarts moest van MC5 winnen om nog kans te houden op het kampioenschap. Zover liet MC5 het niet komen, na drie klinkende setwinsten (25-18, 25-12 en 25-15) kon MC5 al een rondedansje maken en ook de vierde set was een makkie, 25-13. Na de wedstrijd kregen de meiden hun welverdiende kampioensmedaille en leuke en vooral ook lekkere cadeautjes van de ouders. Speelsters en coaches Ida en Marco, van harte gefeliciteerd met deze mooie prestatie! Lees het wedstrijdverslag.

Dames 1 gedegradeerd

Dames 1 speelde zaterdag een alles of niets wedstrijd tegen het Groningse Lycurgus. De winnaar zou zich handhaven in de eredivisie, de verliezer degraderen. Lycurgus begon sterk aan de wedstrijd en pakte de eerste twee sets met 25-22 en 25-21. De derde set ging met 19-25 naar Dynamo. Hierna gloorde er weer een sprankje hoop aan Dynamokant maar Lycurgus pakte zeer overtuigend ook de vierde set (25-12).

Woensdag 16 april paasmiddag voor alle mini's!

Op woensdag 16 april organiseert de minicommissie een leuke paasmiddag voor alle mini’s! We gaan in groepjes verschillende spelletjes doen en als het goed is, komt de paashaas ook nog even langs! Deelname kost 1 euro per kind, dat is inclusief iets te drinken en wat lekkers na afloop. Vanaf 15.30 uur zijn jullie welkom in het Omnisport, graag even melden en betalen bij de ingang van de zaal beneden. We eindigen met wat te drinken in het Dynamo Café, daar kunnen jullie rond 17.30 uur weer opgehaald worden.

Draisma Dynamo naar finale play-off

Draisma Dynamo heeft zich zaterdagavond door een 3-0 overwinning op Kootfin Taurus verzekerd van de play-off finale tegen Landstede Volleybal (25-15, 25-21, 25-21). Draisma Dynamo en Landstede Volleybal gaan nu in een best of five serie uitmaken wie de nieuwe landskampioen wordt. De eerste wedstrijd is op zaterdag 5 april bij Landstede in Zwolle. Wees erbij! Bekijk de mooie reportage van de NOS: Dynamo naar finale landskampioenschap.

Dames 6 is kampioen in de 1ste klasse!

Dames 6 is kampioen! Het was geen gemakkelijk potje voor de tot vanavond ongeslagen koploper tegen de huidige nummer twee, BSV. Slechts 1 setje winst scheidde Dames 6 nog van het kampioenschap in de eerste klasse. De meiden begonnen goed, maar liefst acht punten voorsprong in de 1e set. Het bleek niet genoeg, de set ging naar BSV. De volgende set was het gelukkig wel raak en kon een rondedansje worden gemaakt, het kampioenschap was binnen! De volgende twee sets werd duidelijk dat Dames 6 de wedstrijd van afgelopen woensdag nog in de benen had tegen de nummer 3 van de competitie, Salvora. Het lukte allemaal niet zoals anders en de dames van BSV mochten ook set nummer 3 en 4 op hun naam schrijven. Een kleine domper, maar het stond de vreugde van het kampioenschap niet in de weg! Meiden en coaches Sjoerd & Peter, van harte gefeliciteerd, op naar de promotieklasse!

22e Intersport Jonker Primavo Beachvolleybaltoernooi

Straks weer lekker trainen en spelen op de beachvelden van Apeldoorn Beach en dan goed voorbereid meedoen aan het 22e Intersport Jonker Primavo Beachvolleybaltoernooi! Dit toernooi vindt weer plaats op het mooie strand 'de Paal' van Bussloo op zondag 15 juni 2014. Inschrijven kan in de categorieën jeugd (A en B), recreanten en competitie (laag, midden, hoog). Meer informatie en een inschrijfformulier kun je vinden op de website van Primavo