Minicommissie

Tessa Bouwmeester
Dré Tiel Groenestege

Minivolleybal bij SV Dynamo Apeldoorn

Kinderen in de leeftijd van 4 tot en met ongeveer 11 jaar kunnen volleyballen bij de mini’s van SV Dynamo. Er zijn verschillende groepsniveaus om elk kind op zijn/haar nivo te laten volleyballen met leeftijdgenootjes. Hier leren de kinderen spelenderwijs het volleybalspel.  Bij de mini's spelen de jongens en meisjes vaak nog samen in een team, vanaf de C-jeugd zijn er aparte jongens en meisjes teams.

Trainingen

De mini’s trainen op diverse middagen in het Omnisport of de Welgelegenhal (dit is de oude Dynamohal aan de Morellenlaan). De jongste groepen trainen allemaal op woensdagmiddag in het Omnisport.

Wedstrijden

De mini’s spelen gemiddeld vijf keer per seizoenshelft een aantal wedstrijden tijdens een zogenoemde miniochtend. Elke club in de regio die meedoet met de minicompetitie organiseert zo'n wedstrijdochtend. Dit betekent dat de mini’s ook wel eens uitwedstrijden moeten spelen die vaak niet verder gaan dan Heerde en Eerbeek. Op deze miniochtenden spelen de mini’s gemiddeld drie wedstrijden.

Ouders

De kinderen kunnen natuurlijk niet zonder de inzet van ouders deelnemen aan wedstrijden, trainingen, gezellige middagen en uitjes. Te denken valt aan coachen (dit gebeurt bij de mini’s altijd door één van de ouders), rijden en trainen. Voor coaches en trainers zijn spelregelboekjes beschikbaar (PDF).

Maar ook achter de schermen is behoefte aan enthousiaste ouders voor de minicommissie en de activiteitencommissie, de organisatie van de miniochtenden en als scheidsrechter. De minicommissie stelt het daarom zeer op prijs wanneer ouders "iets" willen doen voor de kinderen. Vraag gerust wat uw inbreng zou kunnen zijn.

Activiteiten

Naast volleybal worden er ook tal van activiteiten georganiseerd voor de mini's. Te denken valt hierbij aan een Paasmiddag, Sinterklaasfeest, spelmiddag, broer en zus trainingsdag etc. Als uitje gaan de mini's een keer per jaar op minikamp (van vrijdagmiddag tot en met zondagmiddag) wat voor de mini's een enorme belevenis is!

Daarnaast proberen wij een à twee keer per jaar een training te laten geven door de spelers en speelsters van onze topteams. Tevens kunnen de mini's op verschillende manieren "meedoen" met Dames 1 en Heren 1 van SV Dynamo, bijvoorbeeld 'oplopen' met een Dames 1 speelster of Heren 1 speler tijdens een thuiswedstrijd, mini van de week zijn, helpen met tellen, quickmoppen en ballen aangooien (ballenjongen/meisje) en natuurlijk de wedstrijden kijken en de spelers aanmoedigen.

Organisatie

De organisatie van de mini-afdeling van SV Dynamo ligt in handen van de technisch coördinator mini's en de minicommissie.

Technisch coördinator mini's
De technisch coördinator mini's geeft adviezen over de doorstroming van de mini's van het laagste niveau (niveau 1) tot en met het hoogste niveau (niveau 6 en doorstroming naar de C-jeugd). Tevens maakt hij/zij een teamindeling. De teamindeling zal, voordat deze definitief wordt, worden doorgesproken met de coaches en trainers. Dit om ook de sociale en emotionele ontwikkeling van uw kind te laten meewegen, om zo te komen tot een teamindeling waar het kind centraal staat.

De minicommissie
De minicommissie is verantwoordelijk voor het regelen, begeleiden en informeren van de coaches, de organisatie van de competitie en is eindverantwoordelijk voor de teamindeling.

Gedurende het jaar volgen trainers en coaches de ontwikkelingen van de kinderen om alle spelers en speelsters het volgende (halve) seizoen op het juiste niveau te kunnen indelen. Gestreefd wordt de kinderen voldoende uitdagingen te geven zodat zij zich blijven ontwikkelen. Dit betekent dat miniteams soms twee keer per jaar (september en januari) van samenstelling veranderen (en hiermee soms ook de trainingstijden en trainingslocatie).

Interesse?

Heeft u interesse, neem dan contact op met Marit Koning van de minicommissie SV Dynamo Apeldoorn.

• Mail: mini@svdynamo.nl
  • Facebook: SV Dynamo minicommissie

Het is natuurlijk ook mogelijk om uw kind een paar keer te laten meetrainen voordat u een beslissing neemt over een mogelijk lidmaatschap.

BijlageGrootte
Mini_en_jeugdfolder_SV_Dynamo_2018_web.pdf804,9 KB