september 2013

Heren 2 verliest uit tegen Zaanstad

Heren 2 verliest dit weekend met 3-1 uit tegen Zaanstad en heeft een hoop excuses om dit verlies te verklaren. Lees het wedstrijdverslag.

Speeldata bekend van de NOJK (Open Club)

De data voor de Nationale Open Jeugd Kampioenschappen (NOJK), ook wel Open Club genoemd, zijn bekend. De voorronde vindt plaats op zaterdag 4 januari 2014 (de laatste zaterdag van de kerstvakantie), de halve finale op zaterdag 8 februari 2014 (dit keer niet in de voorjaarsvakantie) en de finale op zaterdag 22 maart 2014. Alle informatie over het kampioenschap is terug te vinden op www.volleybal.nl. Onder ‘Lees het hele bericht’ staat meer informatie over de NOJK.

Heren 2 start sterk

Heren 2 wint de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen overtuigend: 4-0 (25-13 25-16 25-15 25-15).

Eerste wedstrijd met het Digitaal Wedstrijd Formulier

Drie ouders van meisjes C2 hadden dinsdag j.l. de primeur om met het Digitaal Wedstrijd Formulier (DWF) te tellen. Zonder enige voorbereiding lukte het hen om er mee te werken. Zij waren zeer enthousiast. Het kostte de coach één minuut om alle spelers toe te voegen en de tellers verwerkten met 6 muisklikken per veld de opslagvolgorde, met twee klikken een spelerswissel en met één klik een time-out. Een netwerk-uitval werd snel opgelost door te kiezen voor een ander netwerk. Tijdens de eerste wedstrijddagen zijn er mensen in de zaal aanwezig die kunnen assisteren.

Zeer geslaagde Kick Off Draisma Dynamo en SV Dynamo

Vrijdag 13 en zaterdag 14 september vond de zeer geslaagde Kick Off plaats van het nieuwe volleybalseizoen met o.a. presentaties van het nieuwe Heren 1 en Dames 1 team, oefenwedstrijden, clinics van Heren 1 en Dames 1 aan de mini's en de jeugd en voorlichtingsbijeenkomsten voor ouders. De eerste wedstrijden zijn dit weekend alweer gespeeld, het seizoen is weer begonnen!

Aangepast trainingsrooster

Het afgelopen week gepubliceerde trainingsrooster is in overleg met de betrokken teams nog iets aangepast. Het bestuur bedankt deze teams voor het constructief meedenken om een aantal problemen zo goed mogelijk op te lossen. Met ingang van volgende week maandag 16 september gaat dit trainingsrooster in. De trainingstijden kun je ook vinden bij je eigen teampagina's en onder het menu Teams > Trainingsrooster.

Kick Off - oefenwedstrijden Dames 1 en Heren 1

Een nieuw volleybalseizoen staat op het punt van beginnen! A.s. weekend vindt de Kick Off plaats. Benieuwd wie er in Heren 1 en Dames 1 spelen? Kom dan vrijdagavond 13 september om 20.00 uur naar de teampresentatie in het Omnisport. Of liever iets eerder. Om 19.15 uur speelt Dames 1 namelijk de finale van het 2 tegen 6 wedstrijd tegen het personeel van Omnisport (1 set). Na de teampresentatie treedt  Dames 1 aan voor een oefenwedstrijd tegen Set-Up’65 uit Oostmarsum. Heren 1 speelt dan de finale van het 2 tegen 6 toernooi tegen Nederwoon (winnaar van het 2-6 toernooi van 2011/2012). Wie weet kan Nederwoon nog voor een kleine verrassing zorgen…? Om 22.00 gaan we gezellig naborrelen in het Dynamo Café. Publiek is meer dan welkom, dus neem al je buren en vrienden mee, de toegang is gratis!

Handleiding en video digitaal wedstrijdformulier (DWF) beschikbaar

Na een intensieve periode van ontwikkelen en testen door de Nevobo gaat Dynamo dit seizoen ook gebruik maken van het Digitaal Wedstrijd Formulier (DWF). Om verenigingen te ondersteunen bij het starten met het DWF heeft de Nevobo een videohandleiding gemaakt en een demoversie om mee te oefenen. Eveneens is er een overzicht met de meest gestelde vragen. Kijk voor meer informatie op de website van de Nevobo.

Definitieve programma mini en jeugd startdag bekend

Het definitieve programma voor de mini en jeugd startdag op zaterdag 14 september is bekend. Het volle programma begint om 9.15 met een clinic van Heren 1 en Dames 1 aan alle mini's. Mini's (én toeschouwers) zijn vanaf 9.00 welkom in het Omnisport. De kinderen kunnen zich direct gaan omkleden en zich melden in de zaal. Op het programma staan, naast nog een clinic van Heren 1 voor de jeugd, voorlichtingsbijeenkomsten aan ouders en coaches, een jeugdtoernooi voor de C-, B- en A-jeugd en het uitreiken van de ballentassen en spelerspassen aan de jeugdcoaches (vlak voor het jeugdtoernooi). Het evenement wordt georganiseerd als voorbereiding op het nieuwe seizoen. Onder 'Lees het hele bericht' staat het volledige programma voor de mini’s en de jeugd.

Trainingschema aangepast per 16 september

In verband met nu pas bekende roosters en verplichtingen van trainers, is in overleg met het bestuur het trainingsschema aangepast. Het aangepaste trainingsschema wordt met ingang van maandag 16 september van kracht (maar staat nu al op de site onder het Menu Teams > Trainingsrooster). Alle teams die te maken krijgen met een gewijzigde tijd en/of locatie ontvangen persoonlijk bericht via de mail.