Mini’s maken reis rond de wereld tijdens minikamp

Afgelopen weekend is Lunteren onveilig gemaakt door onze eigen Dynamo mini’s. Wat was het weer een feest en wat zijn we moe. Het feest begon vrijdagavond om 19.00 uur met het verven van de vlaggen ……

.....waarbij sommige mini’s de kwasten al snel achterwege lieten om het vingerverven te introduceren. Na het kamp te hebben versierd met onze eigen vlaggen was er uiteraard nog genoeg tijd om lekker buiten te spelen en te springen op het springkussen.

Toen het eenmaal begon te schemeren werd het hoog tijd voor ‘het’ minikamp spel: het smokkelspel, wat ieder jaar weer een groot succes is. Na twee speelrondes was het dan ook voor de oudste kinderen klaar (het was inmiddels al half 2….). Eenmaal terug op het kamp duurde het niet lang voor de kinderen in bed lagen, maar slapen.. dat is natuurlijk een ander verhaal. Zo rond half 5 besloot de leiding ook maar eens een eind te breien aan het ‘weerwolven’ en hun bed op te zoeken, verbazingwekkend genoeg waren de laatste kinderen nog steeds wakker. Maar rond kwart voor 5 keerde de rust terug in Lunteren.

Na een kort nachtje begon de 2e kampdag al vroeg met een goede warming up en een lekker ontbijtje. Na het ontbijt begon het volleybaltoernooi, waarbij de kinderen (en begeleiders) kennis maakten met de meest rare vormen van volleybal.

Na een geslaagd toernooi was een goede lunch noodzakelijk, en met dank aan Sandra, Jacquelien en Alexander was die er ook. Toen iedereen genoeg energie tot zich had genomen konden we door met de speurtocht, al klootschietend en speurend naar de antwoorden op de vragen verplaatsten we ons door het bos. Toen iedereen weer terug kwam op het kamp, was de buikglijbaan al gereed voor veelvuldig (en niet altijd even vrijwillig) gebruik. Eenmaal uitgegleden en gedoucht en wel stond het eten alweer klaar.

Na het eten was er voor de kinderen tijd om te spelen en had de leiding de tijd om de ‘verrassingsavond’ voor te bereiden, waarin het mattenspel, het verjaardagsspel, het liedjesspel, het woordenspel en het touwenspel aan de orde kwamen. Na een geslaagde spelletjesavond was er nog even tijd om te dansen of lekker bij het kampvuur te zitten, maar om 12 uur lag het hele kamp op 1 oor en niet veel later besloot de leiding het voorbeeld van de kinderen te volgen.

Zondagmorgen kon er gelukkig uitgeslapen worden tot 9 uur. Helaas viel de 6-kamp letterlijk in het water vandaag dus werd de stoelendans ingeschakeld en even later de bingo, wat allemaal erg goed uitpakte. Maar aan al het goede komt een eind, dus ook aan Dynamo minikamp 2012. Alle mini’s en begeleiders bedankt voor jullie deelname, maar bovenal bedankt Stieneke voor de afgelopen jaren waarin jij de organisatie op je hebt genomen, super!

Bekijk nog meer foto's van het minikamp!