Afscheidswedstrijd Kars van Tarel op zondag 10 juni

Zoals bekend zal Kars van Tarel een punt achter zijn volleybal carrière zetten. De 37-jarige spelverdeler van Draisma Dynamo hangt z’n volleybalschoenen binnenkort denkbeeldig aan de wilgen en om zich vervolgens helemaal te richten op een maatschappelijke carrière. Van Tarel kan terugkijken op een schitterende sportieve loopbaan met meer dan 50 interlands en vele prijzen, die hij vooral in Apeldoornse dienst pakte. Een afscheidsfeest vindt plaats op zondag 10 juni a.s. in het Omnisport. De zaal gaat om 14.00 uur open, de wedstrijd begint om 15.00 uur.

Met een onderbreking van twee jaar was Kars tien jaar in dienst bij de record titelhouder uit Apeldoorn. In de seizoenen 2000/2001 en 2001/2002 stond hij onder contract bij het toenmalige Piet Zoomers/D. Vervolgens speelde hij twee seizoenen eredivisie volleybal in z’n woonplaats Zwolle, om in 2004 terug te keren naar Apeldoorn. En bij Draisma Dynamo sluit de spelverdeler z’n carrière dus af.

In tien jaar Piet Zoomers/D en Draisma Dynamo won Kars veertien titels: vier keer de landstitel, vijf keer de nationale beker en vijf keer de nationale supercup!

Wij vinden dat een speler van het kaliber Kars het dan ook verdient dat er op gepaste wijze afscheid van hem genomen wordt. Samen met  familie en vrienden van Kars, heeft Stichting Topvolleybal Dynamo de handen ineen geslagen om een mooi afscheidsfeest voor hem te organiseren.

Inmiddels is al bekend gemaakt dat de festiviteiten zullen plaatsvinden op zondag 10 juni as. in het Omnisport Apeldoorn. Vanaf 14.00 uur is de zaal geopend en zullen de genodigden worden ontvangen in het Dynamo Café, om 15.00 uur zal Kars zijn laatste punten spelen tijdens een afscheidswedstrijd. Deze middag zullen (oud)-collega’s, (oud)-coaches, supporters, vrienden en bekenden, en niet te vergeten zijn familie samen met Kars een streep zetten onder z’n fantastische volleybalcarrière.

Het afscheid van Kars zal tevens in het teken staan van een goed doel. Getracht wordt deze middag zoveel mogelijk geld op te halen voor het NCFS, de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting. Cystic Fibrosis, oftewel taaislijmziekte, is de meest voorkomende erfelijke ziekte met een beperkte levensverwachting. De aandoening is chronisch en niet te genezen. De gemiddelde levensverwachting is momenteel ongeveer 40 jaar. In Nederland lijden zo'n 1400 mensen aan deze ziekte, waaronder de dochter (Lynn) van Kars en Jeanette van Tarel.

Na afloop zal Kars een cheque ontvangen met, naar wij hopen, een mooi bedrag. Dit bedrag zal worden overgemaakt aan het NCFS, de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting.

Draisma Dynamo Apeldoorn
Rekeningnummer 39.31.50.550 t.n.v. Stichting Topvolleybal Dynamo