Dames 1 wint thuis met 3-2 van TVC Amstelveen

Dames 1 speelde zaterdagavond thuis tegen hekkensluiter TVC Amstelveen. Het werd 3-2. Lees het wedstrijdverslag.

Verslag Dames 1 – TVC Amstelveen

Na de eerste set vrij gemakkelijk met 25-15 te hebben gewonnen, stond in de tweede set ineens een achterstand op het scorebord: 8-11. Bij 15-15 is het gaatje gedicht maar TVC loopt weer uit naar 15-18. Dynamo doet een tandje erbij en komt op 20-20. Er is nu wat gedoe over de juiste stand op het telbord waardoor het ineens 19-20 staat voor TVC. Door verwarring en servicefouten wordt het 21-25 voor TVC en is het 1-1.

De derde set staan Esther, Daniëlle, Lotte, Sabine, Ellen, Lisette en Rosita weer in het veld. Deze set kenmerkt zich door de vele wissels van coach Kees Verstraten. Weer begint Dynamo met een achterstand: 7-13. Ilse en Lisette Stindt komen erin voor Daniëlle en Sabine, op 9-18 gevolgd door Nicky voor Esther. Dynamo kruipt iets dichterbij tot 12-18, tijd voor een Time Out voor TVC. Op serve van Lotte gaat Dynamo naar 15-19 en op 16-20 komen Sabine en Daniëlle terug voor Ilse en Lisette. En bij een stand van 17-22 komt Esther er weer in voor Nicky. Op 19-22 neemt TVC nog een Time Out en Dynamo komt nog tot 20-22 door een mooi blok van Lisette van de Kemp. De set is echter al beslist en het wordt 21-25 voor TVC. Dynamo komt 2-1 achter, het wordt zaak om er een vijfde set uit te slepen en de vierde te winnen.

De vierde set beginnen Esther, Lotte, Ellen, Ilse, Lisette, Lisette en Rosita. Weer begint Dynamo met een achterstand: 5-6, maar op 11-7 is er een gaatje geslagen dat helaas weer snel wordt gedicht: 11-10. Dynamo komt weer voor: 17-13 en dit keer wordt er niets weggegeven. Op 18-14 komt Nikky erin voor Esther en op 19-14 volgt een servicewissel van Daniëlle voor Lisette van de Kemp. Dit blijkt een gouden wissel. Daniëlle serveert de set uit, nog even onderbroken door een Time Out van TVC op 21-14:  25-14.

De vijfde set starten Ellen, Ilse, Esther, Lisette, Rosita, Lotte en Lisette. Het begint weer met een achterstand, 1-4, er volgt een Time Out. Dynamo sluit aan en gaat eroverheen, 8-5. Tijd voor de veldwissel en fijn als je dan voor staat. Op 8-6 komt Nikky erin voor Esther en op 9-7 neemt Daniëlle de servicebeurt weer over van Lisette van de Kemp. De servicewissel heeft dit keer geen succes want het punt gaat naar TVC en Lisette komt weer terug. Dynamo komt 9-11 achter en Nicky komt erin voor Esther. Op 12-14 lijkt de wedstrijd verloren. Maar dan komt Lotte aan service en keren de kansen. Dynamo sluit aan tot 13-14 en 14-14 door een mooi blok en via de serviceserie van Lotte pakt Dynamo een voorsprong. Op matchpoint 16-15 had Dynamo de twijfelbal beter kunnen laten lopen, het punt gaat naar TVC en het staat 16-16. Via een goed functionerend Dynamoblok wordt het echter 18-17 en op het tweede matchpoint maakt Dynamo de wedstrijd in stijl af: een foute pass en terughaal wordt onderhands achterover gespeeld en valt aan Amstelveense zijde vlak achter het net: 19-17.

Midwinterfeest

Zaterdag 4 februari speelt Dames 1 weer thuis en weer om 20.00 uur. Dit wordt een feestelijke dag. Lees alles over het Dynamo Midwinterfeest op zaterdag 4 februari, meld je aan en wees erbij!