Voorbeschouwing Dames 1 - TVC Amstelveen

A.s. zaterdag 28 januari speelt Dames 1 thuis in het Omnisport om 20.00 uur tegen TVC Amstelveen, de huidige nummer 10 in de DELA League. Dames 1 kan alle steun goed gebruiken. Kom morgen naar het Omnisport en moedig onze dames aan vanaf de tribunes! Toegang gratis. Lees de voorbeschouwing van trainer/coach Kees Verstraten.

Voorbeschouwing SV Dynamo - TVC Amstelveen

Voordat we vooruitkijken naar de wedstrijd tegen TVC Amstelveen, kijken we nog even terug op
afgelopen drie weken waarin we met Pollux, Weert en Sliedrecht louter topclubs troffen. Een serie waarin we behalve de valse start in Oldenzaal vervolgens zeer verdienstelijk hebben gespeeld. Want als je tegen de erkende toppers Weert en Sliedrecht Sport kansen weet af te dwingen om tot setwinst te komen dan doe je het als nieuwkomer en huidige nummer 9 gewoon goed. Maar ja, dat zijn wel drie wedstrijden waarin je onbevangen en zonder druk kunt spelen. Waarin je je ook op kunt trekken aan het niveau van de tegenstander en dat hebben we prima gedaan. Maar het zegt niets voor vandaag.

Het waren ook drie weken die in het teken stonden van voorbereiding op de belangrijke komende weken, waarin we tegenstanders tegen gaan komen waarvan we puntjes kunnen en “moeten” gaan sprokkelen. Dat “moeten” geldt overigens alleen voor het ontlopen van de playouts en het willen halen van de playoffs, middels een 8e plaats in de reguliere competitie. Een completer en fitter team is daarbij een basisvoorwaarde. En dus waren het ook drie weken om zoveel mogelijk speelsters weer fit(ter) te krijgen. Dat laatste is op het moment van schrijven nog spannend en ongewis voor de wedstrijd van vandaag. Het is deze week, met alle grote en kleine pijntjes, afwachten wie er nu wel of niet fit zijn, en in welke mate. Maar dat kan en mag geen excuus zijn voor de wedstrijd van vandaag.

Vandaag treffen we aan de andere kant van het net TVC Amstelveen. Ook zij hebben een smalle en door blessures geplaagde selectie. Dus het zal ook even afwachten zijn in wat voor samenstelling zij vandaag aan de wedstrijd zullen beginnen. En in hoeverre zij met de nieuwe trainer coach, ex-international Petra van der Linde, nu ook anders zullen spelen of niet. Voor ons is dat laatste eigenlijk niet zo heel erg relevant. Onze focus moet volledig bij onszelf en elkaar liggen! Om te zorgen dat we zelf onze eigen zaakjes zo goed mogelijk voor elkaar hebben. Als dat lukt kunnen we zelf weer een goede wedstrijd neerzetten. En met de steun van het thuispubliek hopen we dan op de cruciale momenten toe te kunnen slaan, zoals we dat ook in Amstelveen hebben weten te doen. En hopelijk leidt dat deze week opnieuw weer eens tot een positief resultaat!

PS. Volgende week spelen we weer thuis en wel de stadsderby tegen Alterno. Dames 1 speelt dan om 20.00 uur. Voorafgaand speelt Draisma Dynamo heren 1 de derby tegen Zwolle om 17.00 uur. Voor de vele liefhebbers die beide wedstrijden willen zien: tussen de wedstrijden door wordt aan de inwendige mens gedacht middels een stamppottenbuffet. Meld je aan voor het stamppottenbuffet!