Partnership Veluws College en SV Dynamo

Het Veluws College is een partnership aangegaan met volleybalvereniging SV Dynamo voor drie jaar. De school ziet deze samenwerking als een mooie manier om invulling te geven aan hun maatschappelijke taak om bewegen te promoten.

Persbericht

Apeldoorn – Sporten is niet alleen leuk en gezond, het stimuleert ook de sociale ontwikkeling van kinderen. Om het belang van sporten door opgroeiende kinderen te benadrukken, slaan het Veluws College en volleybalvereniging SV Dynamo de komende drie jaar de handen ineen.

Leren samenwerken, doorzetten, incasseren en grenzen opzoeken; zo maar een paar nuttige vaardigheden die kinderen tijdens het sporten spelenderwijs oppikken. En natuurlijk is bewegen ook een prima remedie tegen overgewicht, een probleem dat steeds groter wordt bij kinderen en tieners. Het Veluws College vindt het vanzelfsprekend belangrijk dat kinderen voldoende sporten. Onder andere om die reden is het Veluws College Sportaccentschool en Topsport Talentschool. De verbondenheid met de sport wil de school benadrukken door een partnership met SV Dynamo aan te gaan.

Maatschappelijke taak
“Wij willen graag onze naam verbinden aan SV Dynamo, omdat wij als Apeldoornse onderwijsgroep natuurlijk enorm trots zijn op de prestaties van de volleybalsters. We zien deze samenwerking bovendien als een mooie manier om invulling te geven aan onze maatschappelijke taak om bewegen te promoten”, legt Wim Hoetmer, algemeen directeur van het Veluws College, uit.

Voor SV Dynamo betekent de samenwerking dat het Veluws College een belangrijke sponsor wordt van dames 1, dat sinds dit seizoen op het hoogste niveau speelt. Het Veluws College zal goed zichtbaar zijn op de kleding van de volleybalsters tijdens trainingen en wedstrijden. Daarnaast bezoeken de dames regelmatig regionale wedstrijden van de mini’s. Indien mogelijk gaat dames 1 ook participeren in de  Dynamo volleybalprojecten op de Apeldoornse basisscholen die jaarlijks structureel tientallen keren worden gehouden. Verder bezoeken de volleybalsters van tijd tot tijd de vestigingen van het Veluws College voor een demonstratietraining of -wedstrijd.

SV Dynamo is uiteraard blij met deze nieuwe partner. “Het geeft ons als dames 1 een stevige basis om onze ambitie te realiseren en het is prachtig om te zien dat we dat met een partner als het Veluws College kunnen doen. Want we maken op deze wijze zichtbaar dat sport en studie goed samen kunnen gaan en we dagen kinderen daarin uit. Daarmee geven we ook invulling aan onze maatschappelijke verantwoordelijkheid,  het mes snijdt dus aan twee kanten”, zegt Hans Stindt, manager van dames 1.

Topsport Talentschool

Alle vier de vestigingen van het Veluws College zijn Topsport Talentschool, wat betekent dat sporttalenten speciale begeleiding krijgen bij de combinatie van topsport en school. “Daniëlle Bosch en Lisette Stindt uit het eerste damesteam van Dynamo waren Topsport Talentschool-leerling op een van onze scholen. Het is fantastisch om te zien dat ze het voortgezet onderwijs met succes doorlopen hebben en nu ook in de sport presteren op het hoogste niveau”, aldus Hoetmer.