Woensdag 19 oktober - Eerste duel CEV Cup Draisma Dynamo Heren 1

Vanavond speelt Draisma Dynamo Heren 1 in Omnisport Apeldoorn tegen Mladost Marina Kastela uit Kroatië om de CEV Cup. Het Europacupduel begint om 20.00 uur. Volwassenen betalen € 5,00 voor een toegangsbewijs, Dynamoleden betalen slechts € 2,50. Jeugd tot en met 18 jaar heeft gratis toegang.

Een week later reist het team van coach Redbad Strikwerda af naar Kroatïe voor de return. De meervoudig titelhouder uit Apeldoorn heeft weinig Europese ervaring tegen ploegen uit Kroatië. Slechts twee keer kon het de degens kruisen met een ploeg uit dat land, en beide keren was Mladost Zagreb de tegenstander. In het seizoen 1997/1998 speelde het toenmalige Piet Zoomers/D in de Champions League tegen de ploeg uit Zagreb. Op 18 februari 1998 eindigde het duel in de Dynamohal (nu Welgelegenhal) met 2-3 voor de gasten.
In het seizoen 2006/2007 speelden beide ploegen opnieuw tegen elkaar, deze keer tijdens een kwalificatietoernooi voor de CEV Cup op Tenerife. Ook toen wonnen de Kroaten met 3-2.

Indien Draisma Dynamo de eerste speelronde overleeft moet het in december 2011 in de volgende ronde van de CEV Cup spelen tegen een ploeg uit Lausanne (Zwitserland) of Rzeszow (Polen). Mochten echter de Kroaten na een thuis- en een uitduel de betere blijken, dan speelt de Apeldoornse ploeg verder in de CEV Challenge Cup. In dat geval kan Draisma Dynamo in januari 2012 een ploeg uit Noorwegen, Wit-Rusland of Polen tegemoet zien.