SV Dynamo

Welkom bij volleybalvereniging SV Dynamo Apeldoorn

Volleybalvereniging SV Dynamo is een toonaangevende Apeldoornse volleybalvereniging met bijna 700 leden. De vereniging is in 1967 opgericht en heeft als thuisbasis het Omnisport Apeldoorn met daarin een eigen clubhuis, het Dynamo Café. Talloze (jeugd)leden en vrijwilligers zorgen er samen voor dat alle leden hun favoriete sport kunnen beoefenen op elk gewenst niveau.

De vereniging is ambitieus en streeft ernaar om op alle landelijke niveaus uit te komen. Dames 1 speelt met ingang van seizoen 2011 - 2012, evenals Heren 1, in de A-League, het hoogste niveau in Nederland. Vlaggenschip is zonder enige twijfel ons eerste herenteam dat onder professionele leiding van de Stichting Top al sinds jaar en dag excelleert op het hoogste nationale niveau. De kleurrijke banieren die de lange wand in de thuishal sieren, illustreren de vele kampioenschappen die door Heren 1 zijn behaald.

De vereniging investeert ook structureel in haar jeugdopleiding en heeft de ambitie om bij de Asics Open (NK) in elke klasse de finaleronde te halen. Het professionele jeugdbeleid levert vrijwel elk jaar nationale kampioenen op. In 2008, 2009, 2010 én 2011 sleepte SV Dynamo de Jaap van Kasteel Trofee voor de beste jeugdvereniging in de wacht.

Spelersgroepen

Bij SV Dynamo kennen we vier categorieën spelers:

• mini's
  • jeugdleden
  • senioren
  • recreanten
  • Mini's

Kinderen van 6 tot 12 jaar worden mini's genoemd. Eerst leren zij spelenderwijs omgaan met de bal. Daarna gaan ze zich door diverse oefeningen de (team)sport volleybal eigen maken.

Jeugdleden

De jeugdafdeling bestaat uit diverse groepen, ingedeeld naar niveau en leeftijd. Als jeugdlid krijg je de kans om twee keer per week te trainen. Daarnaast speel je (bijna) wekelijks wedstrijden.

Diverse activiteiten
    Voor de mini's en jeugdleden worden allerlei leuke activiteiten georganiseerd. Bijvoorbeeld een sinterklaasfeest, eindfeest, kampweekend en een topjeugdtoernooi in de kerstvakantie.

Senioren

SV Dynamo telt zo'n elf herenteams en veertien damesteams. Jaarlijks worden de teams ingedeeld op basis van niveau. Elk team bestaat uit acht tot tien spelers. De teams trainen een of twee keer per week anderhalf uur. Daarnaast spelen ze wedstrijden in de regionale en landelijke competitie. Dit komt meestal neer op zo'n twintig wedstrijden per seizoen.

Recreanten

Bij SV Dynamo spelen ongeveer 75 recreanten, verdeeld over vijf trainingsgroepen: een herenteam en vier mixed teams. Alle groepen trainen één keer per week anderhalf uur.

Een paar keer per jaar organiseren de recreanten een onderling toernooi; er wordt dan in gemengde teams gespeeld op twee velden. Ook doen ze elk jaar mee aan de mixed recreanten competitie in Apeldoorn. Deelname hieraan gebeurt op basis van vrijwilligheid.