Clinic Myrthe Schoot

Clinic Myrthe Schoot en bezoek voor BMO programma bij Dynamo Volleybalschool (DVS) O12

Sinds dit seizoen wordt er op de zondag ochtend getraind door een aantal jonge en gemotiveerde spelers van Dynamo bij de Dynamo Volleybal School (DVS) O12 (onder 12 jaar). Hierbij wordt er niet alleen getraind op de verschillende volleybal technieken, maar wordt er ook ruim tijd genomen om te werken aan Breed Motorisch Opleiden (BMO).
Zondag (12 februari) was een speciale training. Zoals gebruikelijk begonnen we de training met ons beweeg circuit. Hierbij was vanuit de Sportservice Apeldoorn; Anne Rose Mansholt (Sport en Beweegconsulent Talentontwikkeling & BMO) aanwezig om mee te kijken hoe wij bij de DVS BMO vormgeven. SV Dynamo is voor het Apeldoornse Sport & Beweegakkoord een pilot-vereniging op het gebied van BMO. Na een korte pauze was het tijd voor de techniektraining. Bij deze training was hiervoor een speciale gast bij ons.
Myrthe Schoot, speelster van het Nederlands Dames Volleybalteam, kwam op bezoek om een clinic te geven. Verschillende technieken passeerden de revue. Er werd hard getraind en na afloop kon iedereen nog serveren om te proberen een leuk aandenken te winnen. En natuurlijk was er ruim de tijd voor de nodige selfies.