Dynamo voor Eritrese Apeldoorners

In Apeldoorn wonen ongeveer tweehonderd (jonge) gezinnen uit Eritrea. De jonge gemeenschap in Apeldoorn wordt gekarakteriseerd als bescheiden, actief en heeft een openhouding ten opzichte van de westerse levenswijze. De gemeenschap bevat potentiële leden van sportverenigingen. De Eritrese jonge gemeenschap onderschrijft het belang van sport maar mist, door taal- en culturele barrières, de aansluiting op sportverenigingen. Stimenz, Volleybalvereniging SV Dynamo Apeldoorn en Kémi slaan de handen ineen om de drempel naar de sportverenigingen voor de Eritrese Apeldoorners lager te maken.

Wat gaan we doen?
Een groep Eritrese intermediairs wordt geselecteerd, getraind en gecoacht om alle aspecten van lidmaatschap van een sportvereniging in Nederland te begrijpen. Deze groep intermediairs werft en selecteert een groep van 12 tot 16 Eritrese jongeren die geïnteresseerd zijn in volleybal. De getrainde intermediairs begeleiden de 12/16 volleybalspelers geurend 2023 in hun sportactiviteiten. De deelnemers worden in een jaar tijd de olievlek die de hele gemeenschap in Apeldoorn zal motiveren de sport verenigingen op te zoeken.
Deze groep zal gaan trainen op de dinsdagen van 20.00 tot 22.00 uur in Omnisport.
Voor meer informatie: tc@svdynamo.nl of neem contact op met Arjan de Groot