Maud van Lohuizen (16) scheidsrechter t/m 3e divisie

Zaterdag j.l. heeft Maud van Lohuizen (16) de Proeve van Bekwaamheid (PvB) voor scheidsrechter t/m 3e divisie goed afgerond. Maud van harte gefeliciteerd!
Maud fluit al sinds haar elfde en is de jongste Dynamo scheidsrechtster allertijden¨ die op 3e divisie niveau mag fluiten.
Wat ging het mis met je eerste wedstrijd! Op 14-jarige leeftijd zou je je eerste wedstrijd in de regiodivisie fluiten. Je was goed voorbereid en alles was geregeld om je te begeleiden bij deze wedstrijd. Maar .. door omstandigheden kon de begeleider en de 2e scheidsrechter niet bij de wedstrijd aanwezig zijn. Je stond er helemaal alleen voor om je eerste wedstrijd te fluiten. Maud, ik ben zeer onder de indruk hoe je hiermee bent om gegaan en contact hebt gezocht met Peter van Vliet om samen het land door te trekken om te fluiten. Ik begreep van Peter dat hij nog graag met jou optrekt om samen wedstrijden te fluiten waarbij jij ook meer ervaring wilt opdoen als 2e scheidsrechter en het fluiten van heren wedstrijden.
Maud nogmaal van harte gefeliciteerd.
¨ Dave Sangers haalde als 15 jarige jongen de PvB voor de 3e divisie en  is daarmee de jongste Dynamo scheidsrechter allertijden.